Start > Körkortsforum > Har redan körkort meeeen

Har redan körkort meeeen

Gäst 2015-10-25 00:46 ! Citera #
Så jag körde mot en enkelriktad gata i mörket utan att veta om det, så stoppar polisen mig o så ber han om körkort o att blåsa. Tog körkortet för en månad sen och så sa han att han tänker göra en notis.

Då frågade jag vad han menade med det så svara han att tänker göra en notis på att jag ”bryter mot trafikregler”

Tror ni han att försökte skrämma mig eller sparar de verkligen sånt? han tog mitt körkort in till bilen o gjorde något. Vad innebär detta då?
Gäst 2015-10-25 12:19 ! Citera #
Du kört och innebär att körkort åt :| kallas
Gäst 2015-10-25 19:28 ! Citera #
Gäst 2015-10-25
Så jag körde mot en enkelriktad gata i mörket utan att veta om det, så stoppar polisen mig o så ber han om körkort o att blåsa. Tog körkortet för en månad sen och så sa han att han tänker göra en notis.

Då frågade jag vad han menade med det så svara han att tänker göra en notis på att jag ”bryter mot trafikregler”

Tror ni han att försökte skrämma mig eller sparar de verkligen sånt? han tog mitt körkort in till bilen o gjorde något. Vad innebär detta då?
När polisen gör en notis så skickar dom en rapport till Transportstyrelsen om att du har brutit med en trafikregel, sedan är det upp till Transportstyrelsen att avgöra vad som sker. Men oftast så kan det räcka med en varning, eller böter. Så nu finns du i deras register, så åk lugnt och titta på skyltarna! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo