Start > Körkortsforum > Tråkig och snål trafikskola

Tråkig och snål trafikskola

Gäst 2015-10-22 14:21 ! Citera #
De använde dieselbilar men ingen motorvärmare vilket inte är så kul vare sig att köra eller för boende i Sundbyberg kalla höstar på morgonen. Plastmunstycket man ska blåsa i för alkolåset skulle man ta med sig till varje lektion annars skulle man få betala 10 kronor för en ny (enligt en trafikpolis jag pratat med är detta en engångsprodukt).

Jag fick instruktioner om att växla till trean i 30-område vilket gör att den enkelt vill driva på i 35-40 km/h. Fick beröm på uppkörningen att jag endast ha tvåan i trettioområde (likadan bil). På en väg skulle jag strunta i att väja för en bil från höger (högerregelkorsning) för det var praxis att köra kugghjulsprincipen här.

När jag ifrågasatte saker blev läraren småirriterad och ville inte diskutera saken.

Efter fem lektioner hade jag hur mycket som helst att lära mig och behövde många fler lektioner men klarade uppkörningen en och en halv vecka senare. Klart jag har mycket kvar att lära mig men det kan jag lära mig nu.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov