Start > Körkortsforum > Uppkörning i Sollentuna

Uppkörning i Sollentuna

Hoppfull 2015-10-22 13:03 ! Citera #
Hej!

Jag har bokat uppkörning i Sollentuna imorgon. Är väldigt nervös då jag hört att många som kört upp där kuggat. Jag undrar om det är nån som nyligen kört upp där som kan komma med lite tips? Vilka vägar/rutter kör man? Skulle uppskattas.
Gäst 2015-10-27 14:04 ! Citera #
Hur gick det?
Fredde 2015-10-27 15:05 ! Citera #
Tjenare, har övningskört mycket i sollentuna och ska själv köra upp där om några dagar och kan säga som sådan att Sollentuna är en plats där det är viktigt att fokusera på vad som händer runt om en nästan hela tiden, det finns många övergångställen som är extremt trafikerade som är viktigt att ta hänsyn till samtidigt som det finns många vägar som ansluter till huvudlederna där. Om du ska köra där under rusningstrafik så gör som följande...
1: Innan du sätter dig i bilen, var beredd på att behöva multitaska och förbered ett lugn trots aning stressade situationer.
2: Utför allting med ett lugn.
3: Sollentuna är en plats där det finns mycket skyltar som visar mycket ny information hela tiden, därför bör du ta det en aning lugnare än vad du brukar så du hinner vara så förberedd på trafiksituationer som möjligt.
4: Rondellerna är oftast större än vanligt med flera infarter än vad som är standard så var säker på att du kan vad som gäller i rondeller.
Lycka till

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo