Start > Körkortsforum > Era bästa tips inför uppkörnin…

Era bästa tips inför uppkörning! Vad ska man tänka på och vara noga med?

Gäst 2015-10-21 16:36 ! Citera #
Om två veckor ska jag köra upp och jag har några körlektioner till innan dess.

Vad ska jag tänka på vid uppkörningen, vad är era bästa tips? Finns det några regler som man ska vara EXTRA noga med? ÄR peppad att göra det men också rädd att bli ledsen av att kugga :/ vill klara mig
B 2015-10-21 17:29 ! Citera #
Hade uppkörning idag och kuggade tyvärr. Han tog på att jag körde ”för långtsamt” påväg in till exempelvis rondell osv, jag ville visa honom att jag körde ECO men glömde kolla trafik bakom mig och därmed hindrade jag övrig trafik med för låg fart. Körde även för fort på kurvig väg, då jag såg att det var ”70” väg, men tänkte inte på att anpassa efter sikt. Lycka till!
Gäst 2015-10-21 17:52 ! Citera #
Bästa tipset e gör de du kan o tänk inte för mycket .. det var väl det som fick mig och bli kuggad ..
Leila 2015-10-23 09:57 ! Citera #
Jag körde upp för första gången igår och klarade det :) Mitt bästa tips är att ha koll på all trafik, titta ofta i backspegeln och sidospeglar, anpassa farten efter sikt och kom alltid ner till 2:ans växel inför rondeller och korsningar där du ska svänga eller där högerregeln gäller. Visa inspektören att du avsöker och att du kör trafiksäkert. Det är inte hela världen om du missar en avfart eller svänger fel, så länge inspektören ser att du har koll på trafiken och inte blir en trafikfara i något läge...gör inga hastiga manövrar eller beslut, ta det lungt, andas och stressa ner...

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor