Start > Körkortsforum > För nervös vid uppkörningen.

För nervös vid uppkörningen.

Gäst 2015-10-15 17:09 ! Citera #
Hej,

Missade min första uppkörning för att jag blev helt galet nervös och stressad (blir det inför prov, något som blivit värre med åren). Körde helt genomuselt och skulle inte heller godkänt mig själv.

Nu, hur löser jag detta på ett bra sätt? Stressad inför ett skriftligt prov spelar ju ingen roll. Men jag kände att det var olämpligt för mig att vara ute i trafiken idag för att jag kände mig så stressad.

Måste vara fler i min situation, hur har ni löst det?
Gäst 2015-10-15 17:20 ! Citera #
Finns visst redan ämnen om detta tråden kan låsas
Gäst 2015-10-15 21:14 ! Citera #
Kör upp img för första gången och vet inte hur jag ska lösa nervösiteten!!
Carro 2015-10-15 23:27 ! Citera #
Kör också upp imorgon och klarade teorin idag!! Men ändå sjukt jävla nervös! Det viktigaste att tänka på tror jag är uppmärksamheten, rörlig blick! Håll hastigheten, var speciellt noga vid övergångsställen! Kom ihåg att blinka i rondeller och bromsa in i God tid innan korsningar etc! Motorbromsa gärna, eco driving. Vad jag hört iaf! Men framförallt nåt som gäller mig, behåll lugnet! Stress blir alltid åt helvete i trafiken. Andas, var genomlugn innan du kör iväg och kör med god attityd.
Gäst 2015-10-16 07:44 ! Citera #
Jo, det var det som hände, nervositet ledde till stress vilket ledde till en usel stressad förare. Jag ska börja med att öva mer på området jag körde upp i. Var massa nya situationer för mig som jag inte löste på något bra sätt.
Gäst 2015-10-19 13:12 ! Citera #
Trådstartaren här. Klarade uppkörningen idag istället.

Fick en annan inspektör som jag kände mig mycket mer bekväm med och då gick det betydligt bättre. Jag gjorde ett par misstag men eftersom jag förklarade efteråt varför och hur jag borde ha gjort så insåg att jag förstår att jag vill bli bättre och gav mig godkänt.

Fick en mycket enklare runda idag också och knappt någon trafik.

Nu är det bara ut och öva på riktigt!
Gäst 2015-10-19 16:53 ! Citera #
Ett tips till andra varför kan vara en orsak till att det fick bättre; säg inte till någon att du kör upp. Jag bokade imorse och sa det inte till någon.

Blir extra kul att berätta sen att man tagit körkort.
Jossan88 2015-10-19 17:56 ! Citera #
Gäst 2015-10-19
Ett tips till andra varför kan vara en orsak till att det fick bättre; säg inte till någon att du kör upp. Jag bokade imorse och sa det inte till någon.

Blir extra kul att berätta sen att man tagit körkort.
Jag gjorde exakt samma sak när jag hade min uppkörning.
Dom enda som visste om att jag hade uppkörning var min sambo plus hans föräldrar.
Har sett många vänner på Facebook som har skrivit att dom ska ha uppkörning, och därmed fått hundra ”likes” samt en massa lycka till. Men det dom inte tänkte på att dom skapade även en mental press på sig själva att klara uppkörningen nu när så pass många visste om deras uppkörning och ville så klart veta hur det hade gått :)

Jag sa som sagt inget, och därmed hade jag ingen press från andra att klara min uppkörning, förutom från mig själv och sambon, det var tillräckligt.. Men det gick hur bra som helst :D Sen när man skrev på FB att man hade körkort så vart det som en jättebra överraskning för alla :D :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor