Start > Körkortsforum > Behöver hjälp till teoriprovet

Behöver hjälp till teoriprovet

Oscar Lolololol 2015-10-14 17:53 ! Citera #
Tja, kan någon säga ett bra sätt att träna trafikregler? :) Svara gärna om du har klarat provet eller har pluggat på det själv! 8-)
Jossan88 2015-10-14 18:03 ! Citera #
Gör många tester härinne, och dom frågor du får fel på så kan du läsa förklaringen till frågan. Försök att förstå varför du fick fel, och varför det rätta svaret är det rätta!

Jag har gjort provet, och klarade på första försöket.
Gäst 2015-10-15 08:17 ! Citera #
Läs boken tre ggr, skriv ner allt som är rena minnesregler, t.e.x. hur långt en person syns med reflex med halvljus och helljus, hur mycket lasten får sticka ut, datum för vinterdäck m.m. och bara tryck in det i huvudet. Ingen större förståelse utan bara utantillplugg.

Sedan när du läst boken först så gör du testprov, jag köpte en app på play store som hade exakt samma upplägg som det riktiga provet. Var alldeles för dyrt men bra iaf. Det viktiga är att vid varje fel du får läser varför och kanske repeterar i boken. Man måste göra testprov för det kommer lite kluriga frågor.

Jag använde dessa metoder och hade totalt fyra fel på första försöket. Så det fungerar för mig, men alla är olika.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov