Start > Körkortsforum > Innehåll

Innehåll

Gäst 2009-08-26 15:15 ! Citera #
När man gått handedarkursen med då mig i detta tillfälle vad får den som skall lära mig lära sig att den personen skall lära mig måste väll finnas vissa punkter man måste gå igen eller
ja inte ringt och kolla på trafikskola ännu vad som händer dära tänkte kolla med er först får handledaren en ”bok” med
sf12 2009-08-30 19:50 ! Citera #
När jag gick handledarutbildningen med min far så fick vi lite papper från vägverket om trafikregler och liknande direkt genom körskolan men det som bör följas är en kursplan för övningskörning som ska finnas på Vägverket, antingen finns den på deras hemsida eller så kan du gå dit och fråga efter en sån. Annars borde körskolorna ha sånt som de säkert delar med sig.
Gäst 2009-09-07 18:41 ! Citera #
Viktigt att du känner förtroende för din handledare och att din handledare lyssnar på dig så att ni blir ett bra team tillsammans, irritation fungerar inte i trafiken och det är handledaren som har ansvar för att man kör enligt alla regler.
Gäst 2009-09-29 09:45 ! Citera #
Det är handledaren som är ansvarig förare fast det är du som kör...
TesaHjul 2009-09-30 20:00 ! Citera #
Vi fick massor med info för handledaren samt en internet sida med inloggningar som handledaren kan använda för att få hjälp i sitt uppdrag.

Jätte bra tycker jag trots att den jag kör med är yrkeschafför. :)
Gäst 2009-11-24 12:24 ! Citera #
Fick inte några vidare tips om hur min mamma skulle bli en bra handledare. Min kurslärare pratade mest om dödssiffror, alkohol, droger, säkerhet, miljö, stress osv osv.

Hon som höll i kursen hade tagit 55 körlektioner och tyckte att det var bra att ta så många som möjligt = INTE PEPPANDE.

Det bästa var fikat och när vi fick gå hem. Slöseri på tid, tråkig lärare som bara pratade statistik och visade en film. Vi fick inte diskutera med andra elever respektive handledare som tog kursen utan hon skulle enbart föreläsa. Finns säkert bättre lärare än den jag hade. Jag gick på Odenplan.
mariag 2009-11-24 16:24 ! Citera #
Jag gick i kunsängen, det var ganska bra, lite segt för det tar ju rätt lång tid, en läraren sa ändå en del bra tips :)
tyra 2010-05-31 14:42 ! Citera #
SweetDreams
Fick inte några vidare tips om hur min mamma skulle bli en bra handledare. Min kurslärare pratade mest om dödssiffror, alkohol, droger, säkerhet, miljö, stress osv osv.

Hon som höll i kursen hade tagit 55 körlektioner och tyckte att det var bra att ta så många som möjligt = INTE PEPPANDE.

Det bästa var fikat och när vi fick gå hem. Slöseri på tid, tråkig lärare som bara pratade statistik och visade en film. Vi fick inte diskutera med andra elever respektive handledare som tog kursen utan hon skulle enbart föreläsa. Finns säkert bättre lärare än den jag hade. Jag gick på Odenplan.


Åh känner bara att jag måste quota detta inlägg.... egentligen vill jag skriva exakt samma sak men ja det behövdes juh inte direkt...
Kursen jag gick på 2 ggr var EXAKT samma.... han hade lixom tom samma skämt på båda kurserna,,,, ^^
finner kurse totalt onödig och värdelös då det inte ens finns någon typ av prov på det man gör.... jag minns nog inget alls av kursen jag ändå gått 2 ggr.....

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 19:43
1
I dag 18:18
1
I dag 14:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov