Start > Körkortsforum > Klarade uppköringen

Klarade uppköringen

Gäst 2015-10-06 12:29 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag så himla lycklig. nu är det bara teorin kvar på torsdag.
Sofie 2015-10-06 12:35 ! Citera #
Grattis!
Vart körde du upp? Tips och råd? Vad fick du göra? :)
B 2015-10-06 12:43 ! Citera #
Grattis !! Har båda mina på tisdag.. känner att teorin är sjukt svår..
Gäst 2015-10-06 14:07 ! Citera #
Är det inte teori först man gör?
Gäst 2015-10-06 20:54 ! Citera #
Jo teori gör man först klarar man inte den första ska man ändå göra uppkörningen! annars får man boka om :D
Gäst 2015-10-06 21:59 ! Citera #
Har teorin imorgon o är så jävel nervös :(
A 2015-10-06 22:44 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag första försöket (jakobsberg), nu är det bara teorin kvar! :) lycka till allihop!
Gäst 2015-10-07 02:25 ! Citera #
Hallå där!

Kortfattad info:
-19 årig tjej som tog studenten i somras
- Började övningsköra i början på mars (intensiv körning) på en trafikskola och köpte 30 körlektioner. Körde ALDRIG privat då jag inte hade någon som lärde mig.
- Tog uppehåll under studentveckan + hela sommaren då jag kände att jag bara ville leva livet och lägga körkortet åt sidan. Detta resulterade till att jag gick från att vara grym på att köra till sämst haha... Flyttar till Spanien den 29 oktober i år och tänkte ge upp på körkortet och satsa på det efter Spanien. Men tur nog gjorde jag inte det och tänker iallafall försöka för man vet ju aldrig! Klarar jag inte det fine, då har jag åtminstone försökt...


Är sååå glad att jag aldrig gav upp! Jag klarade uppkörningen på första försöket och jag hade inte kört bil på tre veckor.. Dygnade hela natten och tänkte alldeles för mycket på uppkörningen och bad till alla möjliga gudar. Kände mest att det får bära eller brista!

Okej så vi började med säkerhetskontrollen! Fick kontrollera broms och parkeringsbromsen dock gjorde jag världens tabb och sa att allt var bra när jag inte ens hade startat igång bilen.... Pinsamt! Men jag antar att inspektören trodde att jag var nervös så det var lugnt! Bara att göra om och göra rätt.

Innan uppkörningen lugnade inspektören ner mig väldigt mycket och sa att det är självklart okej med små misstag BARA man inte upprepar de eller om de kan orsaka en fara för trafiken, men bäst är det om man kör felfritt. Tur nog hade jag en körlektion innan uppkörningen och jag fick nästan åka exakt samma vägar som på körlektionen så allt kändes som en repris fast ännu bättre. Var sjukt osäker på backa tunt hörn och inbackning så jag improviserade mig fram och det gick GALANT! Ett tips är att visa att du är jävligt säker även fast du inte är det, jag gick med flowet och var lugn och avslappnad hela tiden. Hon var väldigt tyst så det kändes som att jag åkte helt själv vilket gjorde det enklare för mig att koncentrera på körningen. Glömde högerregeln i slutet och då kände jag mest ”Fan jag kommer bli kuggad!” eftersom hon skällde ut mig haha, fick seriöst världens strängaste lärare.. Vågade knappt kolla på henne! Men jag visste att jag ett misstag och hon godkände mig då hon tyckte jag var riktigt bra annars!!! Är så chockad att jag ens klarade det här, underskatta aldrig er själva!

Nu har jag bara teoriprovet kvar, fick 48 på första försöket och kollade igenom svaren och ändrade 7 gånger... Om jag inte skulle gjort det skulle jag garanterat fått 52 poäng då jag sökte upp svaren och tydligen var de första svaren rätt.. Menmen, wish me good luck för jag är såååhäääär nära målet!!!!!
Gäst 2015-10-09 12:10 ! Citera #
Klarade teorin i går så nu har jag körkortet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor