Start > Körkortsforum > Hur gjorde ni för att klara te…

Hur gjorde ni för att klara teoriprovet?

Tina 2015-09-24 03:55 ! Citera #
Hur gjorde ni för att klara teoriprovet? Räcker det med att bara plugga på dessa 1000 frågor på körkortonline eller ska man göra faserna istället på elevcentralen? Vad låter bäst?

Jag själv har försökt läsa körkortsboken ungefär 4 gånger men jag kommer aldrig ihåg detaljer i vad jag läser, kan det räcka med körkortonline 1000 frågor?

Mvh, Tina
Jossan88 2015-09-24 13:08 ! Citera #
Hejsan Tina!
Jag kan verkligen påstå att det INTEräcker med att bara läsa dom 1000 frågor som finns här på körkortonline.
När jag tog mitt körkort så läste jag som dig körkortsboken 4 gånger, men sedan gjorde jag även tester här på sidan, samt att tester och prov som jag hade via min trafikskola. Och dom frågor som finns här skulle inte räcka på långa vägar att klara teoriprovet, men det är ett bra komplement till allt det andra.

Lycka till med din körkortsutbildning! :lol:
Gäst 2015-09-24 13:16 ! Citera #
Tina 2015-09-24
Hur gjorde ni för att klara teoriprovet? Räcker det med att bara plugga på dessa 1000 frågor på körkortonline eller ska man göra faserna istället på elevcentralen? Vad låter bäst?

Jag själv har försökt läsa körkortsboken ungefär 4 gånger men jag kommer aldrig ihåg detaljer i vad jag läser, kan det räcka med körkortonline 1000 frågor?

Mvh, Tina
Frågorna är inte basen i utbildningen, utan ett sätt att testa sina kunskaper och upptäcka luckor att fylla igen. Räcker det att göra 10 gamla nationella prov i skolan för att klara nationella provet? Nej, du måste ju läsa på och vara med på lektionerna med mera. De gamla nationella proven är till stor hjälp säkert, men de är inte basen i utbildningen!
Maggan 2015-09-25 04:50 ! Citera #
Tänk inte bara på tester. Du måste lära dig kunskapen och förstå vad all information innebär. Det är inte att bara göra provet eller uppkörning. Om du bara lär dig som du tänker utsätts det medtrafikanter i faran och du också.
Duglömmer fort vad du har lärt dig om du inte förstår.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo