Start > Körkortsforum > Hur mycket skall man köra?

Hur mycket skall man köra?

alka 2009-08-23 19:45 ! Citera #
Hej! Jag tar just nu en intensivkurs och undrar hur mycket man egentligen behöver köra för att kunna klara av att ta körkort dvs. vad ska man kunna då man kör upp, vad testar dom en på?
Gäst 2009-09-07 18:58 ! Citera #
Rutin är viktigt så därför ska du träna så mycket som möjligt, när du gör uppkörning börjar dom med att säga till dig att göra en säkerhetskontroll på bilens däck och hjul. Glöm inte detta med säkerheten, svårt att få in på så kort tid som intensivkurserna är.
Gäst 2009-09-24 17:59 ! Citera #
Ju mer man kör desto mer erfarenheter får man.
gul bil 2010-02-21 14:31 ! Citera #
Jag har kompisar som tagit körkort via intensivkurser.
Enligt folk som åkt bil med dem ”kör de som krattor”.
Har också hört att säkerhetskontrollen sitter löst efter taget körkort via intensiv.

don’t do it.
meatchop 2010-03-12 16:07 ! Citera #
gul bil
Jag har kompisar som tagit körkort via intensivkurser.
Enligt folk som åkt bil med dem ”kör de som krattor”.
Har också hört att säkerhetskontrollen sitter löst efter taget körkort via intensiv.

don’t do it.


Måste hålla med. Ett körkort betyder inte alltid att personen i fråga kan köra bil bra. Kör så mycket det går är ett bra recept om man vill lära sig köra säkert.
Gäst 2010-03-13 10:17 ! Citera #
Hej

Har själv kört många lektioner och känner mig säkrare och säkrare i olika trafiksituationer. För mig är inte det viktigaste att jag kan sköta mig perfekt i 40 min och klara provet så fort som möjligt utan jag vill bli en säker bilförare och det tar lång tid.

MVH R-M
bandyman 2010-05-14 15:50 ! Citera #
Jag körde 15 lektioner och körde hemma och det va hur lungt som hälst :)
Emil W 2010-05-19 21:23 ! Citera #
Hur ofta borde man åka per vecka ungefär ? någon som har någon uppskattning?
Gäst 2010-05-20 18:27 ! Citera #
Jag tycker man ska köra så mycket som det bara går. Ska du bli skjutsad till träningen en kväll, så be om att få köra själv. Ska familjen åka och handla; följ med och kör. Jag tror att ”vardagskörningen” ger oerhört mycket, det är ju trots allt så du antagligen kommer använda bilen sen när du väl har körkortet. Ju mer du kör desto mindre måste du tänka på det du gör, och kan koncentrera dig bätre på planering osv.
Johnny 2010-05-25 16:25 ! Citera #
Kör så mycket du kan och studera teorin parallellt med körningen och läs kapitel efter vilka moment du övar på. Det gör att du förstår bakgrunden och de fel du gör kan du rätta till snabbare. När du kör med skolan hjälper de dig med vad du ska kunna, ser vad du har uppnått o hur mycket du har kvar tills de anser att du kan hantera en bil med manövern o.s.v.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor