Start > Körkortsforum > Kuggar på teoriprovet

Kuggar på teoriprovet

Gäst 2015-09-07 15:25 ! Citera #
Hej forumet, har pluggat som en galning under en lång period och har kuggat 3 gånger på mitt teoriprov (uppkörningen avklarad) och det som verkar besvära mig är Trafikregler, mitt prov har sätt ut såhär 2 av 3 gånger.

Fordonskännedom, manövering: 5/7
Miljö: 4/5
Trafiksäkerhet: 14/16
TRAFIKREGLER: 22/32 (här är problemet)
Personliga förutsättningar: 4/5
Dvs 49/65 rätt.

Jag har gjort tester på trafikregler och får 90% uppåt när jag gör 30frågor etc.
Någon som har haft svårigheter för denna kategorin och har något tips så jag kan klara detta för guds skull :P

Tack i förhand.
PROVET 2015-10-04 14:04 ! Citera #
Tja allihopa!!

Jag har kuggat uppkörningen mer gånger än vad jag vill minnas MEN KLARAT alla gånger jag skrivit upp!
Det var en barnlek för mig ^^ Hur frågar ni? Jo, jag vill ge er några tips...

1: PLUGGA! Plugga igenom typ hela boken och gör så många tester som ni kan. Well... no shit kanske... 8p
2: orolig över att inte ALLT har fastnat och det är snart dags att skriva upp? Finns inget olagligt med att be om att flytta upp provet en månad eller två ;)

(PÅ PROVET)
3: När inspektören säger till er att börja.... Varför göra det? Du börjar provet när du vill. Ta dig tid någon minut med att te.x kolla ut genom fönstret och låt din puls sjunka ner till mer normalt tempo före du startar provet.
(håll handen mot sidan av halsen, ju mer du känner att det dunkar desto mer nervös är du.)

4: MARKERA! om du tvekar så markera bara så mycket du vill!! Det kan rädda allt. Te.x om du svarar på alla frågor men VET att det var ett X-antal frågor som du var osäker på... Stress-leta inte och gå tillbaka och ändra dina svar ^^

5:OBS! Glöm inte kolla NOOOOOOOOOOGA på alla bilder av väger/korsningar etc... vissa kan vara kuggfrågor...Glöm inte sådant som högerregler, utfartsregler etc...

6:TRO PÅ ERSJÄLVA! Bli inte för högfärdig och skit i att plugga, men ni är inga nybörjare längre, ni gör provet för att ni har EN CHANS att klara det :D

Hoppas att nått av tipsen var till någon hjälp, trodde sj att jag aldrig skulle få mitt körkort men ska te.x just nu sj om några minuter köra bil till jobbet ;) LYCKA TILL ALLIHOPA!

Kan jag KAN NI! ^^
Gäst 2015-10-20 13:47 ! Citera #
Hur klarar man uppkörningen utan att kunna trafikregler?

I trafiken så måste man ta sekundsnabba korrekta beslut och ha full koll på reglerna. Inga tveksamheter får förekomma.

Det kanske är enklare utanför storstäderna men jag tycker det låter märkligt.
Gäst 2015-10-20 13:57 ! Citera #
SKulle man kunna alla regler så skulle man nog vara en ”einstein” på körning. Regler är inte det viktigaste i trafiken utan det viktigaste är nog hur du själv tänker och reagerar under omständigheter. Att ha ett sunt förnuft är nog det viktigaste under uppkörningen. Ex när du ser en korsning (i rött) så istället för att gasa mot den så släpp bara gasen, så ser läraren att du tänker och är beredd ;)
Gäst 2015-10-20 15:20 ! Citera #
En liten grej som jag kan rekommendera att ni gör under uppkörningen(ifall ni inte redan vet) är att ni kollar runt(sidospeglar, mittspegeln etc) när ni bromsar inför bland annat trafikljus. Jag gjorde under uppkörning inte detta direkt så när jag var klar så fick jag besked att jag var icke godkänd. Var väldigt nära att klara det men så får man otur och rätt som det är så klarar man inte det. Detta var ett av små misstag jag gjorde och jag trodde inte att de verkligen skulle ta det så allvarligt. Men jag ska köra upp igen om 2 veckor och kör nu privat så mycket jag kan för att verkligen sätta det just nu.
Lycka till allihop!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov