Vinterkörning med eu-moped och universaldäck
Bromsning med rullande hjul går lära sig på 2-hjulig eu-moped är en konst på eu-moped som jag brukar använda mej av året om i trafiken liksom motorbromsning
Jag brukar motorbromsa vid sladd med framhjul på is
3 jackor utanpå varandra brukar stänga ute fartvinden . En flesjacka,en regnjacka + en skaljacka stänger effektivt ute den kylande fartvinden + ett par värmehandtag finns på biltema,en hjälmhuva under cross hjälmen mot kylan gör om sommar hjälmen till vinter hjälm i trafiken. Dubb biter inte på snö. det gör djupt och grovt däcks mönster istället
Pröva köra med dubbade sommardäck på vintern får du se?
Dynga på vägen är inga problem om man kör yamaha dt50r
Det blir synd om dom som är bakom dt50r när jag kör genom dynga
Dt50r är byggd för att klara halv meterdjupt vatten
Man hör inga växlingar utan bara höga varv när det kommer en uppskrämd eu-moped scooter längs vägen. Dt50 tar så lång tid på sig för att nå sina 45km/h i trafiken rena lastbils draget i yamaha dt50x/r när den är strypt till 45km/h dt50x/r och areoxen är lika surriga vid 45km/h. 6.750rpm vid 45km/h för bägge två.men,dt50 släpper ut mindre per km och mil vid 45km/h och drar mindre.har uppmätt 018 liter/mil medans areoxen ska dra 035 liter/mil p.g av variatorn/variomaten,dt50 har 6 liters tank medans areoxen har 7 liters tank ,dt50x/r och areox 50r båda av motormärket yamaha
Man tappar i hastighet när man växlar,men,slipper köra omkull på vintern
Eu-moped scootrar klarar ej körning över vattendrag,det gör dt50x/r
Senaste foruminläggen
Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget