Vinterkörning med eu-moped och universaldäck
Köra landsvägsreggad enduro eu-moped på vintern i 45km/h?
Nåt som lockar mer än trimning är körning på vinter väglag i minus grader utan metalldubb i 45km/h med grova däck och djupt däcksmönster i hjulspåren efter tyngre fordon. Is och snö är ju mjukare än bar asfalt. Din åsikt?
Vinter körning med en dt50x/r som väger körklar 112kg i vikt så klart vägd på truckvåg före med 2,82hkr och 3,3 nm i vridmoment, enligt tidningen bike farligaste eu-moped modellen motormärke yamaha ,har kört på vintern sedan 2004, kör och handlar med den t.o.m på vintern. din åsikt ?
Kör min tredje yamaha dt50x/r givetvis reggad som dom andra 2. Lugn motorgång går 45 vid 6.750rpm. pluggar orörda. Man hör att den har avgasplugg på ljudet och varvstoppen är motorskydd,utan varvstoppen har jag motorhaveri inom ett par sekunder och utan avgasplugg blir man döv+att det är livsfarligt köra utan avgasplugg på dt50x/r,29 m.m smalkrök,har blivit stoppad femtioelva gånger av polisen och fått köra vidare+fått köra in på busshållplatts och stanna framför polisbil och fått köra vidare sedan. din åsikt?
Räkna med att köra omkull i början
Får man sitta på eu-mopeden utan att den räknas som trimmad? Räknas eu-mopeder till m:c trafik? Är det olagligt att inte frysa om händerna på vintern? Är det olagligt efter montera skydd på eu-mopeden?
Typ hasplåt,styrskydd och handtagskydd?
Det blir svårt att sätta tillbaka pluggar som aldrig demonterats utan att bryta mot lagen. Polisen har tydligen rätt att beslagta original mopeder?
Man använder samma teknik som vid bil körning för att häva en sladd på vintern med eu-moped i trafiken
Vid svårare sladd brukar jag parrera med framhjulet samt frikoppla på vintern och dra av på rullgasen
Senaste foruminläggen
Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget