Start > Körkortsforum > Olagligt att ta bild på frågor…

Olagligt att ta bild på frågorna man fick fel på?

Gäst 2015-08-27 14:59 ! Citera #
Hej alla! Jag har sökt överallt .men hittar inget svar.
När man inte klarar teorin så visas det 10 frågor (dem man fick fel på) och jag undrar nu om det är olagligt att ta bild på dem frågorna?

Jag startade min mobil medans mitt papper skrevs ut och jag kollade på frågorna jag svarade fel på.
Jag startade snabbt kameran och tänkte ta bild.. men ångrade mig sen ifall man inte fick göra det.
Räknas det som fusk?
Hur ska man annars komma ihåg frågorna man fick fel på?

Jag har varit nära 2 gånger nu (50 och 49 poäng), och det känns som att jag kommer att ge upp när som helst. :(
Gäst 2015-08-27 15:06 ! Citera #
Ja, det är olagligt och räknas som fusk. Provet är skyddat av sekretess enligt lag. Du får inte kopiera/ta kort eller liknande.

”Hur ska man annars komma ihåg frågorna man fick fel på?” -- Det ska du inte! Provet är ett prov, inte ett tillfälle att lära sig grejer. När du kommer till provet ska du kunna allt.
Micke 2015-08-27 17:58 ! Citera #
Håller med Gäst!
Du ska vara så pass utbildad teorimässigt när du sätter dig i teorisalen, har du då pluggat bra så att du har lärt dig innebörden vad teorin går ut på, så ska det inte vara några som helst problem!

När du skrev dina prov så borde din teorilärare ha sagt att det är förbjudet att föra dessa frågor vidare på alla sätt, alla frågor som kommer på ditt prov, ska stanna inom dom väggarna. Och precis som ”Gäst” skrev så är det förbjudet att berätta för vänner, ta kort eller på nått annat sett föra dessa frågor vidare. När jag skrev mitt prov så fick jag skriver under ett papper där jag LOVADE att jag hade förstått allt som min teorilärare hade sagt, och att jag skulle kunna bli bötfälld ifall jag gjorde något som stred mot dessa regler som jag nyligen hade skrivit under och accepterat, plus att min chans till körkort skulle kunna bli uppskjuten..
Gäst 2015-08-27 20:44 ! Citera #
Tack för era svar! Vilken tur att jag inte tog bild :lol: får bara plugga mer då

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor