Start > Körkortsforum > Klarat uppkörningen - mina tip…

Klarat uppkörningen - mina tips!

Gäst 2015-08-13 12:58 ! Citera #
I tisdags skrev jag teoriprovet och idag var det dags för uppkörning. Och det gick så mycket bättre än väntat! Några tips:

- Övningskör helst när det är mycket trafik, i alla fall när du börjar bli van. Jag körde alltid vid 4 eller 5 på eftermiddagen och blev van vid mycket trafik och svåra situationer. Uppkörningen var vid 10 på förmiddagen - gatorna kändes tomma och det var så mycket enklare!

- Ha ännu bättre uppsikt än du redan har :-) Jag tittade, vred på huvudet, bromsade tidigt och allt det där och ändå anmärkte inspektören att det kunde varit mer av det.

- Strular fickparkeringen, så kör ut och börja om från början. Jag körde på kanten och började rätta till, men det blev inte bra och jag blev nervös. Då sa inspektören att det är bäst att börja om. Andra gången gick det bra!

- Släpp det direkt om något inte gick 100% bra! Framför allt parkering - kör du bra och säkert resten av uppkörningen, så spelar det ingen roll att du inte var jättesmidig när du parkerade.

- Lite småprat är inte dumt, då släpper nervositeten lättare.
Gäst 2015-09-25 22:52 ! Citera #
Vart körde ni, vilket område? har körning nu på veckan!!! :x :o
inspektörn 2015-09-27 02:00 ! Citera #
Grattis!
Men du har mycket kvar att lära!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest