Start > Körkortsforum > Är så nära, men ändå så långt …

Är så nära, men ändå så långt ifrån

Gäst2015 2015-08-03 15:12 ! Citera #
Hej

Jag har gjort teoriprovet (kunskapsprovet) nu 4 gånger totalt...De senaste två gångerna har jag fått 51/65... Ett j**** poäng ifrån. Jag har pluggat Bonniers, boken, den här sidan och nu STR. Jag fattar inte varför jag inte sätter det?

Det är alltid trafikreglerna som jag kan minst (då menar jag förstås när de ställer kuggfrågor deluxe).
Finns det något tips nån kan komma med?... :? :|

Mvh

//En desperat samarit.
Gäst 2015-08-04 02:41 ! Citera #
Ufffffffffff jag är med och så 5 och har inte klarar teoriprov jag är invandrare och ssfårt med svenska språket jag från kosovo de finns på albanska teoriprov men jag fattar inte med grammatik
Gäst 2015-08-04 10:27 ! Citera #
Svårt att säga vad du gör för fel eftersom jag inte vet hur du annars brukar studera när du står inför ett prov..
Men personligen tycker jag att teorin var lätt, visserligen hade jag börjat läsa i körkortsboken redan när jag var 16 år.
Sedan när jag började på körskolan samma dag som jag fyllde 18 år så fick man göra ett test för att läraren skulle veta vilken nivå på teorin man låg på. Och jag fick 62/65 på första testet, och han tyckte inte det var konstigt eftersom jag läst teori lite då och då under 2 års tid. Och efter 12 körlektioner så bokade han teori/uppkörning åt mig, klarade bägge på första försöket. Inför teorin så var det lite nervöst, men så fort man satte igång så var det inga problem. Fick 61/65 :D
Bara att kämpa på!!
Gäst2015 2015-08-05 15:55 ! Citera #
Jag klarade provet idag faktiskt!
Mitt tips är att ba sätta sig ner och göra sin grej. Förträng alla tankar om hur många gånger du misslyckats förr, eller andra tankar som kan komma att störa.
Mitt andra råd är att inte ändra svaren när ni rättar. Gå på första instinkten...Däremot kan ni såklart ändra era svar när ni rättar om ni upptäcker att ni var helt ute och cyklade när ni kryssade i svaret.

Tack till er som svarade, vi ses på vägarna ;)

Mvh

//Maestro Gäst2015
Genci 2016-03-15 20:47 ! Citera #
Vem kan hjälpa mig att om man kan hitta en bok på Albanska för teoriprovet
För att mycke letare på Albanska :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 22:17
8
I dag 15:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo