Start > Körkortsforum > Körkortsteori, plugga på vad?

Körkortsteori, plugga på vad?

alberto1 2015-07-28 22:13 ! Citera #
Tjena! jag undrar om någon skulle kunna hjälp mig med det här.. jag fick 47 rätt.. och har svårt att plugga..
vad bör jag göra.. ?
det hjälper inte att jag läser hela boken..
jag har teori bokat på torsdagen..
skulle varit snällt om ni skulle hjälpa mig :)




Fordonskännedom/manövrering, väglagets påverkan på bilens köregenskaper

Fordonskännedom/manövrering, faktorer som påverkar bilens köregenskaper såväl positivt som negativt

Miljö, innebörden av de miljökrav som finns för fordon

Trafiksäkerhet, betydelsen av att använda bilens skyddsutrustning

Trafiksäkerhet, anpassa sin körning utifrån de omständigheter som råder

Trafiksäkerhet, identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer

Trafiksäkerhet, bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp

Trafiksäkerhet, hur olika väglag påverkar förarbeteende och trafiksäkerhet

Trafiksäkerhet, hur man ger första hjälpen och vilka åtgärder som kan vidtas vid en trafikolycka
Trafikregler, definitioner

Trafikregler, gemensamma bestämmelser för trafik med fordon

Trafikregler, vägmärken, vägmarkeringar, trafiksignaler och tecken av polisman

Trafikregler, fordons plats på vägen, val och byte av körfält eller färdriktning

Trafikregler, hastighet

Trafikregler, korsande trafik och trafik i vägkorsning
Gäst 2015-07-28 23:07 ! Citera #
Om du bara får 47 rätt på frågorna härinne så ligger du väldigt illa till då dessa frågor är VÄLDIGT enkla!!
Sedan har du radat upp allt som man ska kunna, så vore jag dig så skulle jag avboka teoritiden och plugga mer, för du verkar inte alla vara redo för det riktiga provet på långa vägar...
alberto1 2015-07-28 23:34 ! Citera #
Jag har läst ungefär halva boken.. jag tänkte också faktiskt boka av tiden men.. jag tänkte så här.. klarar jag inte av nu detta prov så får jag helt enkelt ta det intensivt.. lägga 2500 kr och få alla svar
Gäst 2015-07-29 08:55 ! Citera #
Gäst
Om du bara får 47 rätt på frågorna härinne så ligger du väldigt illa till då dessa frågor är VÄLDIGT enkla!!
Sedan har du radat upp allt som man ska kunna, så vore jag dig så skulle jag avboka teoritiden och plugga mer, för du verkar inte alla vara redo för det riktiga provet på långa vägar...


Som jag tolkar det, så gäller tråden 47 poäng på det riktiga provet, inte frågor här inne.
paze 2015-11-26 18:26 ! Citera #
Om du bara får 45 rätt på frågorna och här läst mycket vad ska jag göra?
Gäst 2015-11-26 22:43 ! Citera #
Gör prov efter prov. är du osäker så googla. anteckna allt du inte kan. måla upp bilder. man kommer ihåg enklare då.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo