Start > Körkortsforum > Råd till kunskapsprov !

Råd till kunskapsprov !

Pao 2015-07-21 14:45 ! Citera #
Hej! Har nyligen gjort kunskapsprov och jag blev kuggad så jag har ett råd till alla er som ska göra kunskapsprovet för första gången. LÄS VERKLIGEN BOKEN OCH FÖRSÖK ATT FÖRSTÅ! Jag förlitade mig mest på frågorna här och läste boken en gång. Jag klarade alla 1000 frågor sedan så gjorde jag ca 500 frågor igen och andelen rätt var 91% :S. Känner mig så värdelös men vad ska man göra liksom, de bara o plugga!
Jossan-88 2015-07-21 15:50 ! Citera #
Bra skrivet Pao!

Precis som jag har skrivit till en annan användare härinne så ska man INTE Förlita sig blint på alla frågorna härinne. När jag tog körkort så gjorde jag alla 1000 frågorna härinne 2 gånger, fick 63/65 första gången och 64/65 andra gången. Kände mig skit duktig, sedan gjorde jag prov hos körskolan som påminde lite om det riktiga provets frågor, då hade jag inte ens godkänt, tror jag hade 48/65...

Bestämde mig för att plugga boken, så den läste jag 4 gånger samtidigt som jag fortsatte att plugga på körskolan. När jag sedan skulle skriva det riktiga provet så klarade jag det på första försöket, fick 59/65.. Men utan boken så är jag ganska säker på att jag inte hade klarat av provet, så alla ni som ska ta körkort, underskatta inte körkortsboken!

Det finns inga genvägar till att klara teorin, och varför skulle man slippa plugga när det kan komma att handla om ens liv? Det är otroligt viktigt att veta vad, varför man ska göra si eller så... Men jag önskar er alla lycka till!

Och till dig Pao, du kommer att klara det nästa gång, för nu vet du vad du behöver plugga/läsa på om!
Lycka till!
Gäst 2015-07-21 16:05 ! Citera #
Pao
Hej! Har nyligen gjort kunskapsprov och jag blev kuggad så jag har ett råd till alla er som ska göra kunskapsprovet för första gången. LÄS VERKLIGEN BOKEN OCH FÖRSÖK ATT FÖRSTÅ! Jag förlitade mig mest på frågorna här och läste boken en gång. Jag klarade alla 1000 frågor sedan så gjorde jag ca 500 frågor igen och andelen rätt var 91% :S. Känner mig så värdelös men vad ska man göra liksom, de bara o plugga!


Du tänker lite fel tycker jag. Du fokuserar på att säga vad du får när du GÖR OM frågorna här inne. Hallå!? Då KAN du ju frågorna och svaren! Är ju som att säga ”jag gjorde samma prov 10 gånger och fick 100% rätt 10e gången”.

Vad fick du första gången du gjorde frågorna här, typ de 5 första proven någonsin?
TIPS TILL PROVET 2015-10-04 14:06 ! Citera #
HEJ allihopa!!

Jag har kuggat uppkörningen mer gånger än vad jag vill minnas MEN KLARAT alla gånger jag skrivit upp!
Det var en barnlek för mig ^^ Hur frågar ni? Jo, jag vill ge er några tips...

1: PLUGGA! Plugga igenom typ hela boken och gör så många tester som ni kan. Well... no shit kanske... 8p
2: orolig över att inte ALLT har fastnat och det är snart dags att skriva upp? Finns inget olagligt med att be om att flytta upp provet en månad eller två ;)

(PÅ PROVET)
3: När inspektören säger till er att börja.... Varför göra det? Du börjar provet när du vill. Ta dig tid någon minut med att te.x kolla ut genom fönstret och låt din puls sjunka ner till mer normalt tempo före du startar provet.
(håll handen mot sidan av halsen, ju mer du känner att det dunkar desto mer nervös är du.)

4: MARKERA! om du tvekar så markera bara så mycket du vill!! Det kan rädda allt. Te.x om du svarar på alla frågor men VET att det var ett X-antal frågor som du var osäker på... Stress-leta inte och gå tillbaka och ändra dina svar ^^

5:OBS! Glöm inte kolla NOOOOOOOOOOGA på alla bilder av väger/korsningar etc... vissa kan vara kuggfrågor...Glöm inte sådant som högerregler, utfartsregler etc...

6:TRO PÅ ERSJÄLVA! Bli inte för högfärdig och skit i att plugga, men ni är inga nybörjare längre, ni gör provet för att ni har EN CHANS att klara det :D

Hoppas att nått av tipsen var till någon hjälp, trodde sj att jag aldrig skulle få mitt körkort men ska te.x just nu sj om några minuter köra bil till jobbet ;) LYCKA TILL ALLIHOPA!

Kan jag KAN NI! ^^

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 07:23
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest