Start > Körkortsforum > Förlorat körkort och skoterkor…

Förlorat körkort och skoterkort

Gäst 2015-07-12 12:42 ! Citera #
Jaha. 150 förbi civil polisen var inte omtyckt.... dom tog både körkort och skoterkort på plats. Har prövotid så att jag måste ta om körkortet vet jag. Men hur är de med skoterkortet? :o
Och vet ni hur länge kortet blir borta för 150 på 110 väg om man kan intyga att man måste ha körkort på jobbet? :o
Gäst 2015-07-12 13:57 ! Citera #
En till sak. Får troligtvis sparken utan körkort. Finns de minsta lilla möjlighet att få dispens så att man får köra men jobb bilen på jobbet?
Gäst 2015-07-12 14:29 ! Citera #
Att du får en dispens för att du måste ha kortet inom jobbet ser jag som MYCKET liten.. Det borde du tänka på när du är ute och kör!
Du får helt enkelt skylla dig själv att du kör så pass mycket för fort, dessutom när du har prövotid!!
Otroligt klantigt, så personligen ser jag gärna att du måste göra om allt!
Jag brukar tycka synd om dom som förlorar sina körkort, fast då är det bara snack om några få km/h för fort. Men i ditt fall så är det ganska solklart att du ska bli av det!
Gäst 2015-07-12 16:58 ! Citera #
Att jag gjort fel vet jag. Men orkar man köra bakom ett tåg me husbilar i 80km/h så visst. var ju endast vid omkörnings tillfället jag höll 150km/h för o komma om tåget
Gäst 2015-07-12 20:14 ! Citera #
Gäst
Att jag gjort fel vet jag. Men orkar man köra bakom ett tåg me husbilar i 80km/h så visst. var ju endast vid omkörnings tillfället jag höll 150km/h för o komma om tåget

Det är ändå ingen ursäkt, och om dom nu körde 80 km/h så hade du med lätthet kunnat legat i dom 110 km/h som tydligen var hastighetsbegränsningen och då kommit förbi helt lagligt. Så med andra ord körde du på en motorväg, och då är det ännu mera klantigt..
Så återigen.. Skyll dig! :D
Gäst 2015-07-13 00:44 ! Citera #
Kör du om ett tåg me 20 hus bilar/vagnar på en knapp kilometer i 110km/h. känner du dig bättre nu när du fått skälla lite på mig? :lol: :lol:
Gäst 2015-07-13 09:02 ! Citera #
Gäst
Kör du om ett tåg me 20 hus bilar/vagnar på en knapp kilometer i 110km/h. känner du dig bättre nu när du fått skälla lite på mig? :lol: :lol:

Jag har väl inte skällt på dig, bara sagt att jag tycker att du får skylla dig själv, för det var ju extremt klantigt av dig! :lol:
Jossan-88 2015-07-13 09:40 ! Citera #
Jag håller med Gäst, du kommer troligtvis inte få någon dispens för att du behöver ditt körkort inom jobbet. Och eftersom du har prövotid så ska du under den tiden bevisa att du kan följa alla regler som finns inom trafiken. Och när du nu åkte fast för att du körde 150 km/h på en motorväg, så kommer troligtvis Transportstyrelsen plocka ditt körkort för att du inte verkar förstå vad hastighetsbegränsning innebär :)

Sedan kan du inte skylla på att det är ett tåg med 20 husbilar/vagnar som gjorde att du var tvungen att köra 40 km/h för fort, Precis som Gäst skrev så körde du troligtvis på en motorväg, så du kunde med lätthet köra om detta tåg med husbilar/vagnar om du bara låg i den vanliga omkörningsfilen och höll dina lagliga 110 km/h.. Jag gjorde själv sådana omkörningar igår eftersom det vimlar av husbilar/vagnar nu under semestertiden, och det gick hur bra som helst fast jag bara körde i 110 km/h :lol:
Gäst 2015-07-13 13:04 ! Citera #
Gissar att de är i fina söder ni har så långa sträckor med 2 filigt? :lol: här var ju nu omkörningsfilen en knapp kilometer
Jossan-88 2015-07-13 14:15 ! Citera #
Gäst
Gissar att de är i fina söder ni har så långa sträckor med 2 filigt? :lol: här var ju nu omkörningsfilen en knapp kilometer

Nej du, det var på en 2+1 väg mellan Katrineholm - Flen som dessa omkörningar gjordes.
Men planerar man bara sin körning så går det hur bra som helst. Man behöver inte överskrida hastighetsgränsen för att komma förbi dom :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov