Start > Körkortsforum > Behöver hjälp om jag ska göra …

Behöver hjälp om jag ska göra halkan eller inte!!

Gäst 2015-06-25 17:45 ! Citera #
Hej alla

För att göra en lång historia kort; jag har bokat in halkan nu på nästa vecka eftersom en vän till mig ska göra den då. Jag har svårt att träffa nya människor så därför vill jag göra halkan med min vän istället för att gå dit själv. Grejen är den nu, att jag är osäker på om jag ska göra den eller inte.. Jag kan hantera fordonet, jag kan accelerera och kan hårdbromsa men jag är inte i närheten av att köra upp. Kanske nästa månad om jag intensivkör eller t.o.m augusti månad, då jag tänkt köra upp. Jag bokade halkan privat och frågade min körlärare som sa att hon inte skulle bokat in mig på halkan men att hon tror att jag nog kommer bli godkänd om jag kör tills halkan nästa vecka.

Så frågan är nu vad ni tycker att jag ska göra? Jag kan hantera mitt fordon, jag får motorstopp ibland men inte ofta, jag kan accelerera och kan hårdbromsa.
Gäst 2015-06-25 17:47 ! Citera #
En annan sak, eftersom jag bokade privat har jag hört att man får göra något test innan. Stämmer det?
Gäst 2015-06-25 20:24 ! Citera #
Gäst
En annan sak, eftersom jag bokade privat har jag hört att man får göra något test innan. Stämmer det?



Du skriver inte vart du ska göra halkan. Jag gjorde på Gillinge och gjorde halkan som privatist men det var absolut inget test innan. Det enda man omfrågades var om man ville köra automat eller manuell. Det där med test har jag aldrig hört någon behövt göra. Om inte annat så visar sig kunskaperna när man väl ska dra igång med övningarna. En tjej i min grupp fick motorstopp efter motorstopp och fick därför byta till automat. Inte mer med det. Du kan alltså vara nybörjare (i princip!) och ändå klara det. Så. Lugn. :)
Gäst 2015-06-27 19:54 ! Citera #
Ja precis, det är Gillinge. Tack för svaret! Nu får vi hoppas att allt går bra :D
Katten 2015-06-30 11:16 ! Citera #
Gästen du ska tycka om det! =) Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest