I tisdags klarade jag min uppkörning! har inte fattat att jag har klarat det än hehe.
Men jag är nog i chock än! jag körde upp i hallsberg bor själv i Nora! men jag hade hört att köra upp i hallsberg är mycket bra då inspektörerna är schysta och bra!
Och jag måste bara instämma dem är verkligen bra där. jag stod där totalt supernervös utanför deras kontor och väntade på att dem skulle ropa mitt namn! och mycket riktigt så hör jag mitt namn och jag får se en person som ser riktigt sträng ut och jag tänker jaha nu är det kört!!!! ska jag få köra upp med denna snubbe fi fan.
Men vi sätter oss i bilen och han pratar rätt hårt och strängt och verkar allmänt tjurig och sträng, jag hade bävat inför kontrollen av allt i bilen och utanför han säger som du vet så måste vi ha en kontroll av bilen.
Jag tänker jaha nu får jag göra precis allt både invändigt och utvändigt, då säger han du ska prova båda bromsarna färdbroms och handbroms.. och jag gör det och inväntar flera kontroller jaha då kan vi köra säger han. men för att göra en lång historia kort så på vägen börjar han snacka om allt och isen bryts och han blir världens schystaste snubbe!
Vi snackar om våra trotsiga döttrar i 3-4 års åldern som bestämmer allt därhemma och vad som sker i sommar om det sker nåt kul osv.. semester fiske ja allt snackade vi om och där försvinner hela min uppfattning om karln att han ska vara en som kuggar en för allt och är sur o sträng. han visar sig vara en otroligt rolig schyst snubbe.
Jag gjorde en hel del misstag för att jag var nervös och jag tänkte bara nu kuggar jag! jag kör aldrig så illa som jag gjorde på uppkörningen haha. men han sa att jag förstår att det är nerver som spelar en stor roll här.. men det vill jag säga till er alla ni får göra MISSTAG dem kuggar er inte för det.. men upprepas samma misstag så givetvis kan ni bli kuggade för det.
När vi sedan åker tillbaka till där vi startade vid kontoret och vi stannar så tänker jag nu är det kört jag kuggade till 100% när han sedan säger ja jag får väl säga grattis till körkortet.. jag tänkte VA? har jag klarat mig trodde inte det var sant!
Han berättade för mig vad jag gjorde för fel och vad jag gjorde rätt och vad jag skulle träna på i min körning, men jag kör ALDRIG så som jag gjorde på uppkörningen att vara nervös är nog det som gör att många blir kuggade för det låser sig totalt i skallen och körningen blir ett magplask. och jag tog åt mig allt han sa och jag tänker på det nu i min körning faktiskt.
Med andra ord så vill jag säga att köra upp i hallsberg är vad många av er ska göra för dem är otroligt bra där till och med bilskollärare tycker det.. det var en kvinna som sade till min flickvän att här är inspektörerna mycket bra och jag kan bara hålla med.
Så vid 39 års ålder fick jag mitt körkort till slut och det slutade med att jag fick en anställning på mitt jobb bara för det.
Dubbel lycka kan man säga =)
Så lycka till alla er andra som kämpar med kortet! ge inte upp.
Mvh Tom