Start > Körkortsforum > Har jag en för gammal bok?

Har jag en för gammal bok?

Gäst 2015-06-17 01:02 ! Citera #
Hej!
Har en bok som heter ”Lättlästa Körkortsboken” från STR (Sveriges trafikskolors riksförbund). Den e från 2007 och jag e orolig att den e för gammal nu. Nån som använt den? Vad tycker/tror ni? Irrelevant idag?
Gäst 2015-06-17 10:24 ! Citera #
Aldrig hört talas om den :D :D :D
Gäst 2015-06-18 13:30 ! Citera #
Gäst
Aldrig hört talas om den :D :D :D


Jaha ja men det är en Lättläst version av den ”vanliga” körkortsboken. För de släpper såna i samband med körkortsboken av STR som släpps i ny utgåva varje år. Den är avsedd för dyslektiker o folk med liten kunskap i svenska men enligt STR kan den läsas av andra också. Faktan är också inte alltför försämrad säger de
LinaLi 2015-06-20 12:55 ! Citera #
Jag skulle ha valt en nyare årgång.
Katten 2015-06-30 12:38 ! Citera #
8 år gammal bok är jättegammal bok! Det finns massor av regler som tillkom på senaste åren.
Jag jämförde även den boken som min man hade för 4 år sedan och den som jag hade nu, stor skillnad! Jag tycker att du måste skaffa dig en ny bok. Max 2 år gammal typ.
Jossan-88 2015-06-30 13:22 ! Citera #
När jag skaffade mitt körkort 2013 så köpte jag en begagnad bok med alla häften av en kompis, och den boken var från 2010, sedan jämförde jag min bok med en helt ny bok från 2014 när en annan kompis skulle ta sitt körkort och köpte helt nya böcker, och det skilde faktiskt inte ett enda dugg, från min gamla med hennes nya..
Så kolla om du kan hitta en bra begagnad bok med alla tillbehör för en bra slant, för du behöver ABSOLUT INTE köpa nya böcker :)

Lycka till med körkortet!
Gäst 2015-09-28 09:27 ! Citera #
Varför snåla? Om du kuggar provet för att du lärt dig dubbdäcksdatumen fel, känns det värt att ha sparat in ~200 kr på att inte köpa en aktuell bok?!
RB 2015-09-28 15:37 ! Citera #
Min bok är från 2013 och jag har minsann inte märkt något utdaterat än. Men 2007, kanske är det liite gammalt ;)
ost 2015-10-05 07:56 ! Citera #
Det tillkommer några nya saker hela tiden, till exempel förändringen av cykelöverfart och cykelpassage. Inga superstora förändringar, men detaljer som skiljer sig, därför om man har en äldre bok att man kollar med andra källor också, typ online för att se senaste tillskotten.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo