Jag fick mitt efterlängtade körkort idag, första försöket på båda provet. Jag har känt mig så jävla osäker när jag kört fel och gjorde MASSA fel under uppkörningen men så fort jag gjorde fel gjorde jag en uppsiktsrutin, så han såg att jag kollade om mina fel skulle hindra trafiken, men det gjorde de inte och jag körde vidare efter varje fel. Fel jag gjorde var
- tappade fart vid omkörning och bilen till höger gasade på så jag fick gå tillbaka bakom den bilen igen, men var noga med att kolla döda vinkeln tillbaka och höger spegel igen och sa lite skämtsamt: oj där var jag lite optimistisk, och han sa ingenting.
-jag kom ut för långt mot vägens mitt vid backning runt gatuhörn, men vred in ratten och la mig fint vid trottoarkanten igen och sa: där könner jag att jag kom ut lite för mycket mot mitten, men som tur var så Kom ingen bil. Under backningen stannade jag till ofta och kollade runtom bilen.
-fick motorstopp då jag försökte starta på 2:an. Tittade snabbt som fan runt om kring mig och på all trafik och la i ettan, körde vidare.
-jag fick i 5:ans istället för 3:an efter en rondell och tittade fort runtom bilen och i alla speglar,la i rätt växel och körde vidare, sa även här att oj jag är så nervös så där fick jag i 5:an. Inspektören satt tyst och jag kände hur kuggandet var ett faktum.
Till min förvåning säger han att jag är godkänd, med motiveringen att han märkte att nerverna spökade och att jag löste mina fel på rätt sätt, dvs uppsikt och rätta till , fortsätta som vanligt. Hade jag inte märkt att jag gjorde fel hade det säkert varit en annan femma.
Men så fort felet kommer: vrid huvudet och kolla runt om bilen. Då märker han att ni inte släpper fokus på det viktigaste och hanterar situationen på rätt sätt.
-ställ frågor till inspektören!! Jag hatar att småprata och darrade på rösten pga nervositet men jag ställde frågor när inspektören satt med armarna i kors och då märkte han nog att jag kände mig trygg med mitt framförande av fordon och plus att han blev upptagen med att svara och inte lika fokuserad på vad jag gjorde när jag körde haha.
Åh! Jag är så glad. Jag var inte det minsta nervös innan uppkörningen och körde helt okej under körlektionen innan men såfort inspektören kom darrade benen. Men det gick vägen!
Kan jag kan ni!