Start > Körkortsforum > Uppkörning i annan kommun

Uppkörning i annan kommun

Gäst 2015-06-09 09:50 ! Citera #
Hejsan!

Har gjort uppkörningen två gånger. Och blir kuggad. Tycker dom bara leta fel. Första gången va det inte ens mitt fel. Det var en annan som körde i mot rött ljuse. Denna personen la inte i 50 km som det var. Och smäller nästan med mig. Då var jag inte uppmärksam. Fast jag tittade 2 gånger innan jag körde ut. Hade väjningsplikt. Gubben jag hade var väldigt sur. Han hälsade knappt när han kom. Så nu undrar jag om det är bättre att göra uppkörningen, i en annan kommun. Finns inga lediga tider i min kommun. för än i augusti. Då innebär det, att jag måste göra om teoriprovet igen.
Julia 2015-06-09 16:06 ! Citera #
Du har väjningsplikt och måste vara beredd på att fordon kör mot rött ljus som exempelvis utryckningsfordon. Vad sa de efter du kört?
Tycker du ska fortsätta köra i samma stad du bor i, där du kan vägarna och så. De bedömer lika i alla städer, om det va en annan bedömning du va ute efter. Gå in och kolla en gång i timmen, folk avbokar hela tiden. Det va så jag fick mina tider. Häng inte upp dig på dina kuggade uppkörningar :)
Gäst 2015-06-09 17:43 ! Citera #
Håller med vad Julia skrev!!
Det dummaste du kan göra i detta läget att börja köra i en annan kommun som du inte har varit van vid att köra i tidigare.
Bara det kan få dig att kugga nästa gång, så fortsätt att leta tider där du är van att köra, annars måste du lära dig hur den andra kommunens vägar är och går, och bara där finns det är stressfaktor som ökar din chans till att kuggas igen...
Så kolla dagligen, helst på morgonen och sedan lite då och då under hela dagen, men du måste vara beredd på att få en tid inom en kort tidsram..

Lycka till!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo