Start > Körkortsforum > Bilprovningens fiffel...

Bilprovningens fiffel...

monchou 2009-08-13 17:42 ! Citera #
På bilprovningen där jag bor går det att muta de som utgör besiktningen om man ”känner dem”. tycker att det är väldigt dåligt då flera bilar som jag vet om inte borde ha gått igenom besiktningen men man använde sig av en människa som jobbar med bilar och känner de flesta på bilprovningen och vips, den halvdöda och farliga bilen gick igenom. frågan är bara hur länge kan dem hålla på innan dem blir upptäckta, men hur lätt är problemet att hitta om man inte har svart på vitt? och egentligen, vem vill köra en bil som egentligen inte skulle gå igenom besiktningen, hur farligt och oansvarigt är inte det? usch
gummybear 2009-09-12 16:25 ! Citera #
Hur kommer det sig om du har dessa känslor att du inte anmäler detta till vägverket, eventuellt polisen. Även om det kanske finns brist på bevis i ett fall som detta skulle en utredning starta vilket oftast skrämmer folk till rätta, i alla fall tillfälligt.

Jag håller med om att det som händer där är fruktansvärt för Sveriges gator måste bli säkrare. Men om inte alla hjälper till kan inte detta inträffa.

Kom ihåg nollvisionen. Noll döda i Sveriges trafik!
Moggisch 2009-09-16 19:08 ! Citera #
Jag har hört om liknande fall och ja det är verkligen något skumt med bilprovningen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor