Start > Körkortsforum > Rattfylleri..

Rattfylleri..

monchou 2009-08-13 17:32 ! Citera #
Rattfylleri är nog för mig det värsta i trafiken. det är både olagligt, oansvarsfullt, väldigt risktagande och rent bedrövligt. hur kan man ens komma på tanken att dricka alkohol/använda droger som kan utlösa rattfylleri och sedan sätta sig i bilen och köra?
de ska ha körkoret indraget direkt, i många år, för att sedan få försöka att ta om det igen.. men det värsta är ju, en gång rattfull- alltid rattfull. många gör om det igen. OCH DESSA MÄNNISKOR SOM ÅKER DIT FÖR DET TVÅ GÅNGER ELLER FLER SKULLE ALDRIG MER FÅ TA KÖRKORT!!!! och heller inte om de orsakade någon olycka pga sitt rattfylleri. detta är ett väldigt stort problem, och därför borde det finnas fler poliser som kontrollerar detta vid vägarna! och inte bara inne i stan, de som bor på landet är nog de som kör mest påverkad för de tänker ”jag kan åka och handla i lantaffärn, det är ju ändå inga poliser här ute” -HEMSKT!!!!!
Poliser, visa er mer på vägarna, gör kontroller och gör trafiken säkrare!
Gäst 2009-09-26 08:59 ! Citera #
Jag är lite osäker på en grej - när man får körkortet indraget tex 3mån/1år, får man tillbaka det sedan eller måste man ta om det?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest