Start > Körkortsforum > Hjälp!

Hjälp!

AnonymA 2015-05-21 13:47 ! Citera #
Nu är det så här att idag bar det 7 gången jag gjort kunskaps provet!
Jag fick 51 !!!
Jag har en månad kvar för att göra teorin !
Uppkörning blev godkänd för 1 månad sen.
Jag pluggar ihjäl mig BOKSTAVLIGT!
Men när jag sitter där så känns det som att vissa frågor speciellt ( trafiksäkerhet ich trafikregler)
Så blir jag paff !!!!! :cry:
Har någon nå tips till mig ?
Om hur jag ska tänkta ?
Jag pluggar i boken, på appar ITeori kört med elev centralen och denna sida ! Det går så bra när jag gör här hemma! Får oftast godkänt men e jag är där så blir jag helt förvirrad :/
Gäst 2015-05-22 10:48 ! Citera #
Tråkigt att höra. Att kugga teorin sju gånger + att få sin godkända uppkörning ogiltig, låter som en jävla mardröm. Du verkar inte förstå vad du läser. Du verkar använda dig av ytinlärning (att bara lära dig teorin så du klarar provet). Gå in mer på djupet och reflektera varför saker och ting är som det är. Från början putsade jag också på ytan, men efter att jag började reflektera och diskutera lite för mig själv så har teorin fastnat där och jag klarade på första försöket 55/65.
Gaillard 2015-05-22 22:41 ! Citera #
AnonymA
Nu är det så här att idag bar det 7 gången jag gjort kunskaps provet!
Jag fick 51 !!!
Jag har en månad kvar för att göra teorin !
Uppkörning blev godkänd för 1 månad sen.
Jag pluggar ihjäl mig BOKSTAVLIGT!
Men när jag sitter där så känns det som att vissa frågor speciellt ( trafiksäkerhet ich trafikregler)
Så blir jag paff !!!!! :cry:
Har någon nå tips till mig ?
Om hur jag ska tänkta ?
Jag pluggar i boken, på appar ITeori kört med elev centralen och denna sida ! Det går så bra när jag gör här hemma! Får oftast godkänt men e jag är där så blir jag helt förvirrad :/

Tänk dig att du sitter hemma och gör ett simpel test när du gör teoriprovet, så lugnar du ner dig och kanske får mer fokus. På mitt första prov var jag så nervös att jag knappt kunde knappt sitta stilla, skakade med musen under hela provet och slutade med 48 poäng. Har nytt prov nästa vecka så ska vi se hur det går :)
Tokyoboy 2015-05-24 14:44 ! Citera #
Klarar du teorin här, i appar och på Elevcentralen och blir ”förvirrad” när du gör det faktiska provet på Trafikverket så har du helt enkelt bara lärt dig frågorna/svaren innantill och förstår inte innebörden, därför som du inte klarar det faktiska provet där frågorna är och ställs annorlunda.

Att folk sitter och lär sig frågorna/svaren innantill och inte lär sig innebörden är en anledning till varför STR kommer släppa Elevcentralen Premium nu 1 juni. Där har man med forskare tagit fram ett bättre läromedel så man lär sig förstå innebörden och inte bara frågorna/svaren.
Gäst 2015-05-25 17:13 ! Citera #
Jag skrev teoriprovet två gånger, för att jag inte klarade uppkörningen inom tiden för det första provet. Jag tyckte att frågorna på provet krävde att man tittade mer noga på bilderna, än frågorna på Elevcentralen. Ofta finns en skyld lite dold bakom någon annan eller så är det två skyltar bakom varandra som har något med varandra att göra. Tyckte också att det kunde vara svårt att se var bilarna var placerade. På Elevcentralen tyckte jag att bilderna var mycket mer uppenbara. Vet inte om det är det det du missar på, men mitt tips är ändå att överväga svaren ganska noga och titta väldigt noga på bilderna.

Vad gäller pluggandet så låter det ju som att du har gjort frågorna väldigt många gånger och fått godkänt, och antagligen känner du igen många av frågorna nu. Jag skulle nog lägga mer energi på att läsa boken aktivt, dvs anteckna för hand, måla bilder och liknande för att få en djupare inlärning.
dyslektiken 2015-05-27 19:06 ! Citera #
Mitt tips är att du inriktar dig på den praktiska biten och granskar dina fel i teorin. Där du kuggar skriver du ner och granskar lite mer och kollar efter förståelsen och därefter hur du definerar detta per text. Oftast brukar denna helhet fungera lättare. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor