Du har helt rätt i att jag har egen bil, där jag bor måste man nästan ha egen bil för att kunna komma någonstans med tanke på att dom kommunala transportmedlen inte går så ofta om dagarna. När jag började med min körkortsutbildning så sa min svärfar att ”När du har körkortet i handen, så skaffar jag en bil till dig” Och självklart vart det en extra morot att klara proven på bara ett försök, vilket jag gjorde.. Men om man som dig bor i storstan och inte kan köra så ofta så är det naturligtvis väldigt tråkigt, först betala en massa pengar till att klara körkortet, men sedan inte kunna få användning av det i så pass stor utsträckning, men då får du passa på att köra när du hälsar på dina föräldrar eller träffar kompisar som har körkort och bil. För det är extremt viktigt att köra så ofta och så mycket som möjligt direkt efter man klarat körkortet.
Kan du inte köpa en egen bil? Finns ju billiga bilar på både blocket och vissa Facebook sidor
Snacka om gullig svärfar, Jossan
Nu betalade jag inte ”massa pengar” eftersom jag körde mestadels privat, så det är inte där skon klämmer för mig. Utan enbart som jag skrev att jag inte har bil och inte heller bor på en liten ort. Köpa bil är däremot en väldig kostnad, oavsett om man köper den begagnad, så jag vet inte om det blir något bilköp inom en snar framtid. Men ja, jag får göra som du säger, köra med föräldrars och kompisars bil. Det är åtminstone inte så att jag inte kör något alls, som vissa. Men inte dagligdags, och inte så många mil du nämner.