tack Johanna!! Det kommer gå bra idag för dig också idag!! Håller tummarna!! Lycka till igen och ta det lugnt och kör som du brukar göra
du fixar det här
Jag klarade det!! Jag började nästan grina när han sa att körningen blev godkänd
Vilken lättnad, jag är så glad att jag stack dit själv och gjorde detta för enbart min egen skull.
Jag håller tummarna för dig, jag vet att du också klarar det nästa gång
Stort grattis Johanna!!! Bra gjort
jätte glad för dig. Nu kan du glömma allt annat o njut av din körkort :p. Jag börjar blir nervös igen för min tredje uppkörning nu på torsdag
Hoppas det ordnar sig.
Tack så mycket!
Du klarar det såklart, jag tror på dig! Om du är jättenervös så sätt dig utanför Trafikverket en stund innan, lyssna på musik och drick en energidricka eller vad som nu gör dig lugn och avslappnad. Sätt inte dig i väntrummet en halvtimme innan och kolla på alla som håller på att få ett sammanbrott, bara det gör en galet nervös. Som sagt, jag tror på dig och vet att du klarar det galant!
Jag gjorde massor av misstag under uppkörningen, svettades, körde skitdåligt, men följde alla regler och tittade hela tiden runt om kring mig, vred på huvudet så att han skulle se det. Fick motorstopp och kände hur paniken kom men jag visade inte det för inspektören utan tittade bara mig omkring, (inte som en mekanisk rörelse för det ser de skillnad på utan jag SÅG) och genom att ha sån jävla uppsikt jag hade så hann jag se alla skyltar, kollektivkörfält, mm. Jag blev godkänd på första försöket. Inspektörn är inget monster. De vill bara se att du inte är någon fara i trafiken, du kan köra bilen felfritt men ändå kugga för att du inte kan köra i trafiken.
Visa dig inte osäker, jag tyckte jag sög och tvekade men jag skrek inombords att jag skulle köra som jag satt själv i bilen och fick ÖVA. jag hjälpte en bil in på motorvägen genom att byta körfält och då visade jag samspel och att jag kunde ta egna beslut och klara mig. La i för hög växel men rättade till, kände ju att bilen sackade av den.
Han hade mycket väl kunnat kugga en annan person som gjorde mina misstag men han såg att jag var medveten om mina och att jag rättade till dem såfort jag begick dem.
Jag parkerade MELLAN två rutor och sa högt: Näe herregud, det där måste jag göra om, hamnade helt fel nu. frågade inte ens om jag fick, bara gjorde. Som jag hade gjort om jag Jag kom helt snett om jag körde och parkerade själv..
Så skit i dina fel, släpp bara inte fokus på trafiken och ge inte upp på resten under uppkörningen! Tänk att du gör ett prov, man hamnar hellre precis hellre några poäng från G än få 3 p av 55 liksom. Se varje situation på uppkörningen som en ny, släpp det gamla. Och lär er ”känna bilen” ordentligt, eller lättare.
Inspektören ser om dina fel beror på nervositet eller att du inte kan. Jag kunde faktiskt, men mitt ben lyssnade inte på huvudet så deg skakade och bilen hoppade till lite i vissa korsningar och jag könde verkligen att det var kört. Men inte fan kan man köra i blindo ändå. Man måste ju ha uppsikt även om man mår skit inombords! Det är ju farligt annars. Så de gör bara sitt jobb, och det är jag tacksam över! Det är ett yrke som borde uppvärderas kraftigt.
Det är liksom bara dem som står emellan era nära och käras liv och trafikfaror.
BRA SAGT Gästen!! Håller absolut med! Grattis btw
Håller helt med dig, bra skrivet!
Det gnälls alldeles för mycket på inspektörerna, ”Han kuggade mig för ingenting, Hon är en ragata som gillar att kugga folk” os.v.. Folk borde se till sin egna körning och utvärdera hur dom har kört istället för att gnälla på trafikinspektörerna!!!
Utan dom så hade vi levt i ett VÄLDIGT trafikfarligt land, så jag är väldigt tacksam för att dom finns!!!
Precis Jossan-88. Jag är ärligt talat glad över att jag kuggade två gånger, jag gjorde fel som jag aldrig ens tänkte på att jag gjorde och som inte körläraren heller påpekat. Hade jag inte blivit kuggad hade jag fortsatt att göra de felen och därmed blivit en direkt trafikfara och ni hade nog fått se mig i tv-rutan i Sveriges värsta bilförare inom snar framtid. Man tar verkligen lärdom av sina kuggningar, och om inget annat så uppskattar man sitt körkort sååå mycket när man väl fått det.
Min inspektör var dessutom BÄST, hade han på min andra uppkörning också där jag kuggade och han är ändå bäst i mina ögon trots det! Att inspektörer är dumma i huvudet är skitsnack.
Som sagt, jag tror på dig och jag väntar med spänning på ett glädjande besked på torsdag
JAAAAA... Jag klarade uppkörningen!!! Tack flr att du trodde på mig
Vad skönt det känns
vilken lättnad!!
Åh ett STORT GRATTIS!!
Vad glad jag blir. Ta det lugnt ute på vägarna och kör försiktigt!