Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen andra gån…

Kuggade uppkörningen andra gången!!

Gäst1 2015-05-19 11:29 ! Citera #
Som rubriken lyder, kuggade jag min andra uppkörning igår...Jag var så taggad och inte alls nervös som jag var första gången då jag körde upp. Allt gick bra i början men sen efter ett misstag följdes det av flera misstag :( Har inte kört så här innan. Fick underkänt på många punkter och känner mig kass och tappat lust att fortsätta då jag känner att det kommer gå så här varje gång. Någon som har erfarenhet och kan tipsa mig? Känner mig att jag gjorde misstag genom att köra upp då jag inte alls är redo...

Har iaf bokat en körlektion idag med min körskolan...
Gäst1 2015-05-19 11:43 ! Citera #
Kan även säga att jag började övningsköra 2011 men då körde jag typ en gång i 2 månaden. Har övningskört intensivt sedan november 2014. Kan det vara att jag inte har kört tillräckligt för att kunna klara uppkörning? Det är massa tankar som snurrar runt huvet nu :( :( :(
Johanna 2015-05-19 13:06 ! Citera #
Vad tråkigt att höra att du kuggat två gånger, det har jag med.
Jag har kört intensivt sen januari detta året. Du kanske var alldeles för avslappnad? Det var jag första gången när jag kuggade, det krävs lite nervositet för att prestera på topp.
Du sätter det snart, be körlärares kolla extra på det du gjorde fel.
Gäst1 2015-05-19 15:15 ! Citera #
Jag var jätte nervös när jag körde första gången och det gick inte alls bra. Då lugnade jag mig andra gången för att det ska gå bra men gick samma som första gången. Vet inte vad som är felet med mig :(
Johanna 2015-05-19 15:37 ! Citera #
Jag var också sjukt nervös, vänsterbenet skakade under hela andra uppkörningen.
Jag kör bra när jag kör med körskolan och med min pappa, men det är läskigt med en ny person bredvid mig. Och jag som redan är blyg och reserverad för nya människor bryter nästan ihop, och att dessutom bli bedömd.. Nej usch, jag vill bara klara körkortet så jag slipper den känslan igen. Har du bokat ny uppkörning? :)
Gäst 2015-05-19 18:49 ! Citera #
Uschh det är så jobbigt att kugga så här. Jag fick en ny tid den 15/6 som tur var. Jag har dessutom kört idag med min lärare och tydlig behöver jag öv mer på motor- o landsväg för att förstärka mig eftersom jag får panik när jag kör i höga farter. Annars trodde läraren inte det var ngt konstig med mig :p. Jag ska träna lite mer o köra på motor o landsväg för att känna mig trygg. Hur har du för dig? Har du bokat nästa uppkörning? Hoppas det går bra för dig nästa gång du kör upp. Håller tummarna!! :)
Johanna 2015-05-19 19:42 ! Citera #
Jag får ångest när jag ska accelerera, när jag väl är på motorvägen är det ingen fara. Vi är ganska lika du och jag, vi kanske bara har lite bristande självförtroende. Vi underskattar nog oss själva känns det som..
Jag fick ny tid sen 1/6, kan starkt rekommendera att gå in flera gånger om dagen och leta tider eftersom folk avbokar hela tiden.
Du får också ha ett stort lycka till tills nästa uppkörning, alla goda ting är tre ;)
yoloswag 2015-05-20 03:00 ! Citera #
Tredje gången gillt brukar man säga ;) ni båda kommer klara de galant, öva bara så mycket ni kan på det ni kugga på
BIG HOMIE 2015-05-20 05:50 ! Citera #
Ge inte upp!!
Ni kommer klara det
Önskar er all lycka.
Gäst1 2015-05-20 08:19 ! Citera #
Tack alla!! @Johanna jag tycker oxå vi är lika...Får panik när jag ska accelerera fort och då missar jag viktiga information i vägen vilket gör att jag gör misstag... Nu gäller det att öva på det och att sätter detta tredje gången :) Vill bara ha mitt körkort o inget annat :P Vi klarar detta och visar de att vi kan!! Andra gången jag körde upp så var vi 4 i bilen. O jag tror inte jag kommer acceptera detta nästa gång...

Senaste foruminläggen

Rubrik
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest