Start > Körkortsforum > Kuggad på andra uppkörningen

Kuggad på andra uppkörningen

Johanna 2015-05-15 18:51 ! Citera #
Ibland känns det bara som att jag ska skita i det, men bara tanken på hur mycket tid och pengar jag lagt ner får mig att inte ge upp.

Hade min andra uppkörning idag, och jag kuggade. Jag hade enda fram tills idag kylt mina nerver, jag var inte alls nervös och självförtroendet var på topp. Men så fort inspektören kom och ropade mitt namn så bara föll allt, jag skakade som ett asplöv och jag kunde inte ens skriva min signatur.
Körningen gick överlag ganska bra, det vart lite ryckigt emellanåt iochmed att mitt ben skakade under hela uppkörningen. Fick som anmärkning att jag måste kolla mer i speglar och så, allt annat gick bra enligt inspektören förutom att jag måste lära mig ”blicken, pilen, bilen”. Jag tycker att jag kollar mycket, men tydligen inte tillräckligt.
Har ni några tips? Jag övningskör mycket och hemma är det aldrig några problem, får mycket beröm av familj och bekanta. Men så fort jag sätter mig i den jädrans bilen så gör jag såna tabbar!
Är arg på mig själv.
Krille 2015-05-15 19:00 ! Citera #
Hej Johanna ! Tråkigt att höra att du kuggade idag :(, Du ska nog se att de går bättre om du försöker slappna av. Själv kuggade jag 3 gånger pågrund utav att jag var nervös. :lol:
Johanna 2015-05-15 21:33 ! Citera #
Jo, det är väldigt surt såklart :cry:
Speciellt när man vet att tabbarna endast beror på nervositet! Hur gjorde du för att slappna av? Det verkar omöjligt för min del att kunna slappna av, speciellt när man får olika inspektörer :o
emmis 2015-05-15 22:59 ! Citera #
Var också sjukt nervös när jag körde upp, men det underlättade när inspektören pratade med mig om olika saker. Det hade alltid min körlärare gjort medan vi körde, så det var lugnande och lite avslappnande. Självklart var jag på helspänn, men då fokuserade jag mindre på mina nerver.
Gäst 2015-05-16 00:16 ! Citera #
emmis
Var också sjukt nervös när jag körde upp, men det underlättade när inspektören pratade med mig om olika saker. Det hade alltid min körlärare gjort medan vi körde, så det var lugnande och lite avslappnande. Självklart var jag på helspänn, men då fokuserade jag mindre på mina nerver.

Min inspektör pratade också ganska mycket med mig, men jag kunde inte koncentrera mig på annat än att mitt ben skakade okontrollerat.
Första gången var jag inte nervös alls, inte ens lite. Får försöka hitta ett mellanting till nästa gång :)
Gäst 2015-05-16 15:14 ! Citera #
Gäst

Min inspektör pratade också ganska mycket med mig, men jag kunde inte koncentrera mig på annat än att mitt ben skakade okontrollerat.
Första gången var jag inte nervös alls, inte ens lite. Får försöka hitta ett mellanting till nästa gång :)

Men visst är det jobbigt med nervositeten? Man kan försöka tänka bort den allt man kan men när man väl sitter där så är det som om nervositeten tagit kroppen gisslan eller nåt :p När jag körde upp blev jag lite irriterad att både körskoleläraren och inspektören skulle kommentera nervositeten. Blir inte direkt bättre då.. Särskilt körskoleläraren borde kanske veta bättre.
LinaLi 2015-05-16 21:11 ! Citera #
Du måste kolla i speglarna MYCKET. Har du gått på körskola och fått det förklarat för dig hur man gör?
Johanna 2015-05-17 16:51 ! Citera #
LinaLi
Du måste kolla i speglarna MYCKET. Har du gått på körskola och fått det förklarat för dig hur man gör?

Ja, jag har tagit 33 lektioner på körskolan och har aldrig fått höra att jag inte kollar i speglarna tillräckligt mycket. Jag är övertygad om att det beror på nervositeten.

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor