Start > Körkortsforum > Andra uppkörningen imorgon, ne…

Andra uppkörningen imorgon, nervös!

Gäst 2015-05-14 14:07 ! Citera #
Som rubriken lyder, jag har min andra uppkörning imorgon och jag är svinigt nervös rent ut sagt. Jag kör upp som privatist, båda mina systrar körde upp som privatister och klarade det på första försöket. Det är bara 30% av privatisterna som klarar det på första försöket, så jag tog med mig all statistik in till bilen och va så förberedd på att kugga eftersom det är omöjligt rent statistiskt sett att jag också skulle klara det på första försöket. Det gjorde såklart att jag inte körde mitt bästa.

Såå, har ni några tips inför imorgon? Ska man prata mycket, eller brukar de uppskatta om man är tyst och låtsas som att de inte är där?
Om man gör ett fel, ska man då påpeka det så att de vet att man är medveten om det?
Min syster körde över en heldragen linje(!!) och påpekade att hon visste att hon kört över linjen, och då sa inspektören att hade hon inte sagt att hon visste att hon kört över den så hade hon aldrig fått körkortet.
Gäst 2015-05-14 14:26 ! Citera #
Mitt tipsa att vara dig själv och kör som vanligt, varför ska du vara någon annan bara för att du ska ha din uppkörning? Då kanske du gör fler fel eftersom du tänker på hur du ska vara istället för att vara dig själv :)

Om du ska prata eller ej brukar inspektören fråga om innan ni kör iväg, iaf gjorde min inspektör det, jag valde att ha det tyst till en början, men att vi sedan kunde prata om hon ville det :)

Lycka till imorgon!
Gäst 2015-05-14 16:40 ! Citera #
Sikta på att inte göra några fel till att börja med. Men det är ju så självklart så det behöver man inte ens säga :) Däremot kan man ju alltid göra fel, det gjorde jag själv på min uppkörning. Om jag inte minns fel frågade då inspekrören om jag var medveten om det, och då sa jag ja. I slutändan är ärlighet bäst. Men vid mindre fel som inspektören inte påpekar under körningen, så tycker jag nog man bör vara tyst om det. Däremot vara helt ärlig om hen frågar om det.

Lyck till :)
Gäst2 2015-05-15 13:48 ! Citera #
Hoppas det gick bra med uppkörningen!! :)
Gäst 2015-05-15 16:56 ! Citera #
Det gick inte så bra, mina ben skakade som asplöv. Usch, känner mig så misslyckad
Gäst 2015-05-15 21:58 ! Citera #
Hade också idag och fick inget vidare resultat men klarade iallafall teoriprovet så lite glad är man iallafall.
Det är bara att träna på så klarar vi det nästa gång :)
Gäst 2015-05-15 22:08 ! Citera #
Jag klarade också teoriprovet förra veckan, har sån tidspress just nu. Man måste ju klara allt inom 2 månader.
Ja vi klarar det så småningom, hoppas du lyckas bättre nästa gång! :D
Får man fråga vad du kuggade på idag? :(
Gäst 2015-05-15 22:14 ! Citera #
Jadu jag var så nervös att jag knappast kunde växla.. tror inspektören trodde jag inte kunde något så blev princip kuggade på allt med manövrering och göra får lugna ner mig lite till nästa gång :)
Vart körde du upp?
Gäst 2015-05-15 23:18 ! Citera #
Växling är jag helsäker på att det sitter i ryggmärgen på dig, nervositeten tog över helt enkelt. Väldigt surt, för oss båda. Själv satt jag med spasmer i vänsterbenet så hela körningen blev hackig haha. Kan skratta åt det i efterhand, men ”din körning är tyvärr inte godkänd idag” tog knäcken på mig tidigare idag.
Jag körde upp i Malmö, vart körde du själv upp? :)
Gäst 2015-05-15 23:54 ! Citera #
Körde upp i Stockholm :lol: Lycka till på nästa uppkörning det här klarar du :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov