Start > Körkortsforum > Trafikskola

Trafikskola

Gäst 2015-05-11 21:08 ! Citera #
Hej

jag ska köra en körlektion på trafikskolan imorgon efter att ha kuggat några gånger på uppkörningen år 2011 .Vad tror ni att jag kommer för göra? Är lite nervös då jag inte har kört sen dess.Några tips?
Gäst 2015-05-11 21:35 ! Citera #
Tror det kommer börja ganska basic först. Köra lite i småkvarter och inne i staden (Vet inte var du kör upp så kan ju säkerligen variera från stad till stad). Men sen är det helt möjligt med backning runt hörn och om du får göra den så stressa INTE, ta den tiden du behöver och känner du att ”nej, detta blev hel knas” så gör om igen bara. Var så jag lärde mig backa runt hörn och till slut sitter det i huvudet med att ta det lugnt, kolla åt sidan, kolla bakåt osv. :) Sen är det med vänstersväng ifrån landsväg, vända på lämplig plats och sådant.
Annars tror jag som sagt att det kommer bli ganska basic eftersom du inte kört sen 2011.
Lycka till! :)
Gäst 2015-05-11 21:43 ! Citera #
Tack för svaret.Hon sa körskoleläraren att hon skulle kolla av hur jag låg till.Känns som jag har glömt bort mycket och känner mig som nybörjare igen.Får se hur det går imorgon.Ska köra med min sambo hemma och se hur många körlektioner jag behöver.
Gäst 2015-05-11 22:32 ! Citera #
Där har du ju svaret på din fråga vad du kommer få göra, hon kommer som föregående gäst skrev att dom kommer kolla alla dina grundkunskaper..
Gäst 2015-05-12 12:17 ! Citera #
Det gick bra ska bara hitta körglädjen igen men hon tyckte det gick bra annars. Hon trodde på 11 lektioner ca.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo