Start > Körkortsforum > Parkeringsficka

Parkeringsficka

jonn4_ 2009-08-10 00:01 ! Citera #
En liten sak som jag är fundersam över är hur gör man när man ska in på en parkeringsficka?! Ska man blinka eller inte? Av min trafikskola sa dem att man inte ska blinka för då kan bakom varande bilar tro att man ska göra en högersväng istället för att stanna. Men när man pratar med äldre människor ( inte trafikskola ) så säger de att man ska blinka. Så hur gör man?!
Gäst 2009-08-11 14:34 ! Citera #
Det beror nog på situationen lite. Är det innan en korsning skulle jag nog avråda till att blinka, för det skapar lätt förvirring i trafiken. Annars om det är långt till korsning ska du nog blinka.
Gäst 2009-08-21 18:56 ! Citera #
Jag tror man ska blinka, är så jag lärt mig. Dock ska man vara försiktigt och inte blinka för tidigt så de bakomvarande tror att man ska svänga höger i en korsning i stället.
hanie 2009-09-20 23:26 ! Citera #
Blinka inte nar du kan tanka dig att de ovriga trafikanterna kan bli forvirrade men ifall det finns inga korsningar osv har jag for mig att ge tecken.
Gäst 2009-09-27 00:47 ! Citera #
Det fanns exakt en sådan teorifråga jag gjorde, och om jag minns rätt var svaret att man skulle blinka.
Gäst 2009-11-05 22:31 ! Citera #
Du ska alltid visa vart du ska så förmodligen är det oftast rätt att blinka. kan missförstånd ske så gör en varningsbroms (så att bromsljusen tänds) och varna bilar bakom om att du saktar ner. men är där ingen korsning så blinka och visa vart du ska.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor