Start > Körkortsforum > Känner mig inte redo, vet inte…

Känner mig inte redo, vet inte vad jag ska göra

Nyfiken 2015-05-09 19:20 ! Citera #
Vad är ”boken”? Finns ju många och alla innehåller väl inte EXAKT samma info? Jag har gjort provet och fått vissa totalt omöjliga frågor hos Trafikverket, såna som absolut inte står i min bok STR Körkortsboken. Det mesta står givetvis, men ALLT, no way...
en förvirrad tjej 2015-05-09 19:29 ! Citera #
Jag tycker inte boken hjälper, har fått frågor på teoriprovet som inte funnits med i boken..
Gäst 2015-05-09 19:43 ! Citera #
Nyfiken
Vad är ”boken”? Finns ju många och alla innehåller väl inte EXAKT samma info? Jag har gjort provet och fått vissa totalt omöjliga frågor hos Trafikverket, såna som absolut inte står i min bok STR Körkortsboken. Det mesta står givetvis, men ALLT, no way...

Den mest etablerade boken såvitt jag vet, dvs. Körkortsboken. Jag har personligen hört att Körkortsboken ska räcka långt och tillräckligt. Sen att man inte upplever att den täcker exakt 100% av det som sen testas på Trafikverket, ja då är det så. Det blir lite naivt och tro att man ska vara garderad mot exakt allt som kan tänkas komma. Det är väl sällan som det är så på andra områden. Körkortboken bör iaf räcka långt.
Nyfiken 2015-05-09 21:08 ! Citera #
Gäst
Den mest etablerade boken såvitt jag vet, dvs. Körkortsboken. Jag har personligen hört att Körkortsboken ska räcka långt och tillräckligt. Sen att man inte upplever att den täcker exakt 100% av det som sen testas på Trafikverket, ja då är det så. Det blir lite naivt och tro att man ska vara garderad mot exakt allt som kan tänkas komma. Det är väl sällan som det är så på andra områden. Körkortboken bör iaf räcka långt.

Ja, absolut är den tillräcklig med tanke på att man får ha ganska många fel på provet. Min poäng är samma som din, att helt 100% garderad är omöjligt. Finns inget magiskt läromedel som täcker precis allt. Har lärt vissa grejer från Transportstyrelsens foldrar som brukar finnas på körskolor som jag inte sett i Körkortsboken.
Gäst 2015-05-09 21:27 ! Citera #
Nyfiken

Ja, absolut är den tillräcklig med tanke på att man får ha ganska många fel på provet. Min poäng är samma som din, att helt 100% garderad är omöjligt. Finns inget magiskt läromedel som täcker precis allt. Har lärt vissa grejer från Transportstyrelsens foldrar som brukar finnas på körskolor som jag inte sett i Körkortsboken.

Precis, det finns bra info på andra ställen också. När jag pluggade hade jag inställningen att jag ville lära mig ordentligt, för livet, därför läste jag av nyfikenhet på andra ställen för att få så mkt info som möjligt, men då som sagt inte för att klara provet utan för att jag var (är) genuint intresserad. :)
nelle 2015-05-12 13:56 ! Citera #
Jag vet.
Läsa alla böcker
Gäst 2015-05-12 14:08 ! Citera #
Jag själv läste på många olika ställen, bland annat körskolan, gjorde prover på olika sidor på nätet samt läste boken. Och det finns inget som är 100%-igt, men om man bara läser boken så har jag hört att man ska vara uppemot 90% säker på att klara provet, så pass mycket täcker boken ändå. Och det kan nog stämma, men att säga att boken är 100%-ig, nej det kan jag inte hålla med om.. Sedan är det mycket upp till den som läser att verkligen plugga djupinlärning och inte bara ytinlärning för att klara provet!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest