Start > Körkortsforum > Känner mig inte redo, vet inte…

Känner mig inte redo, vet inte vad jag ska göra

En förvirrad tjej 2015-05-08 12:13 ! Citera #
Hej!

Jag har uppkörning på tisdag och teoriprov på måndag den 18/5 och jag har pluggat på alla möjliga sätt och har inte klarat, har aldrig ens tänkt på att plugga så jag förstår varför det är si och så med vissa frågor alltså djupinlärning.
Jag har gjort teoriprovet otroligt många gånger men alltid failat på 48 poäng.
Nu bad en kompis till mig att köpa denna sida för det är tydligen många som har klarat med den här så tänkte ge den en försök, har just börjat. När jag gör frågor så får jag bara 45 upp till 52 rätt på allting typ och det är svin irriterande.

Jag stiger 6.00 varje dag och pluggar och så kan jag sitta 4-6 timmar i streck bara för att jag verkligen vill klara och har lärt mig ganska mkt faktiskt på så kort tid.

Men jag är otroligt rädd att jag inte kommer känna mig redo till den 18.

Hur ska jag göra? Är frågorna här som på teoriprovet? Hur länge pluggade ni här innan ni bokade vanliga provet?
Gäst 2015-05-08 15:10 ! Citera #
Har ingen erfarenhet av denna sidan. Annars finns det en app som heter ”Teoriprovet” som är jättebra, kan tänka mig att det är liknande frågor som här och den hjälpte mig otroligt mycket!
Jag pluggade intensivt i 2 veckor innan provet, och fick 58/65, frågorna på teoriprovet är inte svåra och i de flesta kan man använda sunt förnuft.
Jossan-88 2015-05-08 16:04 ! Citera #
En förvirrad tjej
Hej!

Jag har uppkörning på tisdag och teoriprov på måndag den 18/5 och jag har pluggat på alla möjliga sätt och har inte klarat, har aldrig ens tänkt på att plugga så jag förstår varför det är si och så med vissa frågor alltså djupinlärning.
Jag har gjort teoriprovet otroligt många gånger men alltid failat på 48 poäng.
Nu bad en kompis till mig att köpa denna sida för det är tydligen många som har klarat med den här så tänkte ge den en försök, har just börjat. När jag gör frågor så får jag bara 45 upp till 52 rätt på allting typ och det är svin irriterande.

Jag stiger 6.00 varje dag och pluggar och så kan jag sitta 4-6 timmar i streck bara för att jag verkligen vill klara och har lärt mig ganska mkt faktiskt på så kort tid.

Men jag är otroligt rädd att jag inte kommer känna mig redo till den 18.

Hur ska jag göra? Är frågorna här som på teoriprovet? Hur länge pluggade ni här innan ni bokade vanliga provet?

Jag tycker du pluggar FÖR MYCKET, allt det du lär dig verkar som om det försvinner lika fort bara för att du stresspluggar, och då pluggar du bara för att klara provet och inte för att förstå vad som verkligen frågas efter i frågan som blir ställd, det vill säga ytinlärning. Jag tycker denna har betydligt lättare frågor än vad jag fick på mitt teoriprov. Dom som kom på teoriprovet var mycket mer formulerade på ett svårare sett än vad dom är härinne, men då jag hade pluggat under hela min körutbildning så gick det ändå rätt bra. Klarade på första försöket med 59/65 och hade då även 27 minuter kvar på tiden, så man behöver verkligen inte stressa. Allt som allt så pluggade jag från o till under 9 månader. Hade ett uppehåll på 1 månad då jag jobbade och tjänade lite extra pengar istället..
Lycka till!
En förvirrad tjej 2015-05-08 16:45 ! Citera #
Det är inte det att jag pluggat för mycket, men innan så var det bara ytinlärning och nu pluggar jag mkt mer för att förstå innebörden med frågorna.
Märker att denna sida är bra, har aldrig ens sett vissa frågor o har lärt mig väldigt snabbt dom också. Jag tycker vissa av frågorna här är ganska svåra att förstå så den här sidan är verkligen en utmaning.
Verkar som att det är många som har klarat med hjälp av denna.
Gäst 2015-05-08 21:57 ! Citera #
En förvirrad tjej
Det är inte det att jag pluggat för mycket, men innan så var det bara ytinlärning och nu pluggar jag mkt mer för att förstå innebörden med frågorna.
Märker att denna sida är bra, har aldrig ens sett vissa frågor o har lärt mig väldigt snabbt dom också. Jag tycker vissa av frågorna här är ganska svåra att förstå så den här sidan är verkligen en utmaning.

Fast många har också skrivit att även om sidan är bra (för det är den - mkt bra förklaringar, t.ex!) så är provet ändå i en klass för sig. Svårare och mer krångligt på något sätt. Så utan att ta ifrån dig ditt självförtroende så tipsar jag om att läsa boken mer noga än frågorna här. Däremot ger frågorna som sagt bra förklaringar och dem är guld värda. Men man är fel ute om man tror att provet är som här för så är det inte.
Jossan-88 2015-05-08 23:40 ! Citera #
Gäst
En förvirrad tjej

Fast många har också skrivit att även om sidan är bra (för det är den - mkt bra förklaringar, t.ex!) så är provet ändå i en klass för sig. Svårare och mer krångligt på något sätt. Så utan att ta ifrån dig ditt självförtroende så tipsar jag om att läsa boken mer noga än frågorna här. Däremot ger frågorna som sagt bra förklaringar och dem är guld värda. Men man är fel ute om man tror att provet är som här för så är det inte.

Jag kan bara hålla med, att bara plugga via denna sida är helt fel väg att gå. När jag pluggade inför teoriprovet så läste jag körskolans frågor på deras datorer, pluggade hemma via denna sida, samt läste körkortsboken och svarade på frågor i häftet som medföljer. Så du borde köpa/låna körkortsboken, den ska absolut inte underskattas som jag ser att många gör. För i den får du lära dig allt som kan komma på provet.
En förvirrad tjej 2015-05-09 10:40 ! Citera #
Jag har läst boken 7 gånger så behöver inte lösa den nåmer. Jag märkte att frågor jag fått på teoriprovet har kommit hära.
Sen gjorde min kompis 700 frågor här dagen innan han skulle göra teorin och han klarade så man kanske ändå inte borde underskatta denna sida.
Gäst 2015-05-09 18:03 ! Citera #
En förvirrad tjej
Jag har läst boken 7 gånger så behöver inte lösa den nåmer. Jag märkte att frågor jag fått på teoriprovet har kommit hära.
Sen gjorde min kompis 700 frågor här dagen innan han skulle göra teorin och han klarade så man kanske ändå inte borde underskatta denna sida.

Då tycker jag du satsar på denna sida. Våra tips är just bara tips och du gör självklart det som känns bäst :)
Gäst 2015-05-09 18:04 ! Citera #
En förvirrad tjej

Självklart är denna sida bra, men den är också bara ett komplement till allt som finns. Skulle jag bara få välja en sak att plugga med så skulle det bli boken, för där står allt. Det gör det inte här inne!
Sedan kanske din kompis hade väldigt tur med frågorna han fick.. :)
Och om du har läst boken 7 gånger och verkligen förstått allt så borde du klara teoriprovet sjukt enkelt :)
Jag läste den 4 gånger och tyckte det var för mycket :D
Gäst 2015-05-09 18:30 ! Citera #
Det största skälet till att använda även frågorna här och inte bara boken är att man vänjer sig vid just frågor med svarsalternativ. Man lär sig att tolka och svara. Att bara läsa en bok utan att ha gjort en fråga innan kanske inte gör en så redo, så en kombo är nog bäst.....

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor