Jag skapade ett konto på bkortsguiden.se då jag ska köra upp i farsta o de går igenom uppkörning sträckorna. Men reagerade på vissa saker i videosarna där de filmar sträckorna: bl.a säger de: när du kör ut från trafikverket o kommer till korsningen, vänta så att det är fritt o sväng sedan. Men är det inte högerregeln som gäller i den korsningen kom att inga andra skyltar finns och det inte är en utfart? Ska jag då väja som kör ut på en väg där högerregel gäller för de som kör? En annan sak jag noterade var i videon uppkörning Haninge. Där kuggade nämligen jag på ett ställe efter Haninge c där man ombeds svänga vänster + vänster o kommer till ett flervägsstopp, där ska man åter ta vänster. De säger då lägg dig till vänster . Kruxet är att det är två omarkerade körfält varav ett går i motsatt riktning, vägen ser dock ut som en väldigt bred enkel väg. Det är tvärtom, två smala körfält. Jag glömde av detta o placerade mig något åt vänster i höger körfält varav ett ingripande sker ”tänk på att de i andra körfältet ska få plats, du ska ligga höger” varför ta betalt om man missleder folk? Nu blir jag ytterst tveksam hur jag ska agera vid nästa uppkörning, nån som är van att köra vid farsta/Haninge o kan ge mig klarhet?
Någon??? Vore ytterst tacksam då uppkörning är imorgon och jag klarar inte ännu en kugg, VILL inte göra fel!