Start > Körkortsforum > Uppkörning imorrn

Uppkörning imorrn

Gäst 2015-04-29 05:41 ! Citera #
Nerverna börjar komma redan nu.
Kan man bli kuggad för att man har FÖR stort säkerhetstänk? T.ex. om det är en gående på väg fram emot ett övergångsställe men så långt ifrån att jag utan problem skulle hinna köra förbi, men väljer att stanna och vänta in fotgängaren?

Övriga tips skulle oxå uppskattas :)
Gäst 2015-04-29 09:43 ! Citera #
Ja, om det hindrar annan trafik. Jag fick kritik på min senaste uppkörning för att jag var för försiktig, klarade den dock ändå. Anledningen till att jag var så försiktig var att jag hade kuggat en uppkörning tidigare för att jag körde för snabbt in i korsningar så då blev det att jag var lite överdrivet långsam in i korsningar nu.

Det är väl bättre att vara lite för försiktig än att ta lite för stora risker, men man kan absolut bli kuggad för att man stannar i onödan vid övergångsställen osv.
Gäst 2015-04-29 12:05 ! Citera #
Gäst
Ja, om det hindrar annan trafik. Jag fick kritik på min senaste uppkörning för att jag var för försiktig, klarade den dock ändå. Anledningen till att jag var så försiktig var att jag hade kuggat en uppkörning tidigare för att jag körde för snabbt in i korsningar så då blev det att jag var lite överdrivet långsam in i korsningar nu.

Det är väl bättre att vara lite för försiktig än att ta lite för stora risker, men man kan absolut bli kuggad för att man stannar i onödan vid övergångsställen osv.

Det stämmer bra det att man kan bli kuggad för att man är för försiktig, min sambo vart det på hennes första uppkörning. Kändes lite bittert för henne, men sedan fick hon sitt körkort efter sin andra uppkörning..
Lycka till imorgon!
Gäst 2015-04-29 15:14 ! Citera #
Hej!

Tänk inte så mycket på alla risker inför imorn.
Kör bilen som du brukar köra och köra säkert, planerande, motorbromsa i tid och glöm inte att kika i all backspeglar samt döda-vinkeln.

Jag kuggade min första uppkörning men satte andra utan problem.

Heja dig och lycka till imorn!
Gäst 2015-04-30 16:47 ! Citera #
Jävlar så bra det gick, Mr. Inspector hade ingenting att anmärka på! :D
Gäst 2015-04-30 18:12 ! Citera #
Donnie
Jävlar så bra det gick, Mr. Inspector hade ingenting att anmärka på! :D

Grattis! :)
Gäst 2015-04-30 21:05 ! Citera #
Jävlar så bra det gick, Mr. Inspector hade ingenting att anmärka på!

Skryt skryt , haha ;)
Gäst 2015-05-01 10:17 ! Citera #
Klarade både proven i onsdags. Båda på första gången.

Jag tycker teoriprovet var en aning svårare än förväntat. Fick 52. Var alltså på gränsen.

En kompis som kuggat en gång innan säger att det handlar om tur. Första gången hon gjorde provet var frågorna svåra men andra gången var dem enkla sa hon.

Uppkörningen var inte ett dugg svår! kolla speglarna, följ instruktioner Och kör helt vanligt som du brukar köra så ska allt ordna sig. Det är inte så svårt som alla påstår. Lycka till :D
Gäst 2015-05-01 21:18 ! Citera #
Jätte glad.. jag klarade uppkörning igår jakobsberg
Gäst 2015-05-02 17:20 ! Citera #
När jag körde upp i Jakan i snöstorm och slask blev jag bla kuggad för att jag körde långsamt i infarter.. :(

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor