Start > Körkortsforum > Uppkörning på torsdag!

Uppkörning på torsdag!

Gäst 2015-04-27 00:06 ! Citera #
Hej ! Har uppkörningen på torsdag eftermiddag och undrar om det generellt sett är svårare när det är mycket trafik på vägarna, dvs tider då många slutar jobb o har lunch osv.

Exempelvis Vänstersväng på landsväg som väldigt många får göra, nästan omöjligt o verkställa en sådan sväng... help please!
Gäst 2015-04-27 08:26 ! Citera #
El vänd på det, det kan vara lättare, du kan fastna i kö, vet några som gjort det o deras uppkörningar blev godkända, livet är aldrig rättvist :) Jag har kuggat två o kört morgon, fick göra ”allt” pga låg trafik, jag kugga på att det hade kunnat komma en bil då jag vände ex, fast gatan var fri
Gäst 2015-04-27 16:48 ! Citera #
Så mycket svårare blir det inte. Det går nog bra ska du se.
Gäst 2015-04-27 17:30 ! Citera #
Kan man ens utföra en vänstersväng med mycket trafik både framför och bakom? Eller kan man ”fuska” genom att vända i en rondell eller köra in i en mindre väg osv och utföra ofarlig högersväng? Tar han/hon hänsyn till det eller måste man göra en vänstersväng, och hur gör man då? Någon?? :)
Gäst 2015-04-27 18:55 ! Citera #
Gäst
Kan man ens utföra en vänstersväng med mycket trafik både framför och bakom? Eller kan man ”fuska” genom att vända i en rondell eller köra in i en mindre väg osv och utföra ofarlig högersväng? Tar han/hon hänsyn till det eller måste man göra en vänstersväng, och hur gör man då? Någon?? :)

mja, om det är mycket trafik framför, påpeka detta och kör och vänd längre fram :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
I dag 14:05
10
I dag 10:06
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest