Körkortonline > Körkortsforum > Kuggat två gånger

Kuggat två gånger

qq 2025-05-28 17:32 ! Citera #
Kuggade igår på mitt tredje försök. Allt gick jättebra – inga misstag, perfekt parkering, bra kopplingsarbete, planering, osv. Jag kände mig nöjd med mig själv. Sedan, på vägen tillbaka till TV, började någon idiot bromsa framför mig på motorvägen och i stället för att köra om började jag också sakta in ända tills vi stod stilla. Och jag kuggade på grund av det.

Jag har ingen tidigare körerfarenhet och har redan lagt ut över 50 000 kr (inte svensk och har ingen handledare här för att slippa kostnader).
H 2025-05-28 19:02 ! Citera #
qq 2025-05-28
Kuggade igår på mitt tredje försök. Allt gick jättebra – inga misstag, perfekt parkering, bra kopplingsarbete, planering, osv. Jag kände mig nöjd med mig själv. Sedan, på vägen tillbaka till TV, började någon idiot bromsa framför mig på motorvägen och i stället för att köra om började jag också sakta in ända tills vi stod stilla. Och jag kuggade på grund av det.

Jag har ingen tidigare körerfarenhet och har redan lagt ut över 50 000 kr (inte svensk och har ingen handledare här för att slippa kostnader).
Sådant svider, men det definerar dig inte som förare!

Ett av mina körprov låg en BMW och pressade precis bakom mig på 70-väg, trots att de tydligt kunde avläsa att det var ett körprov. Vips så blir jag underkänd när jag tvingas bromsa ner lite i en otydlig korsning då ”bilen bakom inte hade tid att reagera”. Jaha?

När man väl är på provet finns i princip alltid en 20-30%-ig risk att man kuggas på grund av någon yttre omständighet i en situation som i verklig körning hade varit helt utan konsekvenser.
Gäst 2025-05-28 19:49 ! Citera #
Kör automat, allt går över till automat. Trafikskolor ska börja fasa ut manuell växellåda snart. Då kan du fokusera lättare åå körning. Tog körkortet på 3 månader, körde några lektioner på trafikskola, inget privat.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov