O börjar redan ge upp! Beundrar dem som kuggar 10 o aldrig ger upp! Det här vidriga kortet har kostat så mkt att det skulle varit billigare att resten av mitt liv åka taxi, för att inte tala om stressen att ta det och tiden jag ägnat på trafikskolan. Har ingen att köra privat med.
Så har kört på skola i 2 år, skolor som inte släpper elever förrän de är 110% redo o klarat flera testuppkörningar prickfritt. Och ändå så kuggar jag uppkörningarna. På första var det fel på min ekodrive, hade 4:an för länge fast min trafiklärare sagt att jag ska köra på 4;an tills jag är uppe i fart,minst 80, o detta var en 70-väg.
Diskuterade det med nästa föratprövare som sa att nu måste jag upp i 5:an direkt vid 70 o gärna 6:an vid 80. Klarade denna även prickfritt men kuggade på att jag var för tydlig i blinkningen o alltså råkade blinka för tidigt vid utfart i rondellen så bakomvarande trodde jag skulle till höger istället för rakt fram. Känns som att oavsett om jag kör som en taxichaufför (som iofs kör slarvigast i trafiken) kommer jag att kugga på vad som helst, att jag tittar för lite i speglar, att jag tittar för mycket, att jag har fel växelval i en SEK el vadsom.
Alla mina vänner skrattar o säger att uppkörning är det lättaste som finns, de gjorde 1000 slarvfel som inspektören såg igenom, en missade t.om stopplikten 2 ggr. Vad fan gör jag för fel? Känns som de kan lukta sig till min nervositet o kuggar mig därför, jag vet varken ut el in längre. När jag väl byggt upp mitt psyke igen att köra igen kommer jag att be dem att
1) inte prata för jag orkar inte bygga upp förtroende för dem o sen känna att ååå den där hyggliga personen kommer att hyvla mig snart och
2) om de tänkt kugga mig efter 3 min kan de lika gärna be mig köra tillbaka så jag slipper sitta där med världens hopp så ska de klaga på det lilla felet jag gjorde i början o sen säga ”men resten var ju jättebra”. Ja men låt mig få körkortet om ALLt är så himla felfritt och så lovar jag att aldrig nånsin råka komma åt blinkersen för tidigt när jag kör bland 1000 andra som inte ens använder den, suck