Hej alla!
Jag har ett problem jag skulle behöva hjälp med, det börjar bli akut.
Började övningsköra med en anhörig i maj förra året och har sedan september förra året kört på bilskola. Har kört regelbundet både hemma och på bilskola.
Förlåt om det är mycket att läsa... :
Har redan från början kört lugnt och säkert, lärt mig trafikregler snabbt, mina körlärare (har växlat mellan två) tycker jag körde trafiksäkert väldigt tidigt.
I februari tyckte mina lärare att jag var helt redo för att köra upp. Körde precis innan med min lärare som var supernöjd.
Men. Var så HIMLA nervös under uppkörningen. Inspektören blev snorkig och kommenterade under körningen vilket gjorde mig ännu mer nervös. Han kuggade mig. Körde tydligen ”tvekande”. Jaha.
Övade på bilskolan och bokade en ny uppkörning. Mina lärare tyckte jag körde toppen. Blev bättre tillmod. Men på uppkörningen blev jag helt skakis igen och kuggade på säkerhetskontrollen (fick blackout och glömde lägga i en växel när jag skulle kolla parkeringsbromsen... KLART jag visste att det behövde vara en växel i) och att jag en gång körde förbi en lastbil som låg i västerfilen.
Så än en gång övade jag med trafikskolan, la ned massa pengar för att få ”hjälp”. Bokade en ny uppkörning. SAMMA SAK IGEN. Helt skakig och helt förstörd under uppkörningen, missade skyltar, körde ”tvekande” igen. Grät till inspektörens förfäran när vi var klara. Han kunde dock inte godkänna mig.
Så, nu på onsdag har jag min fjärde uppkörning. Har ni några tips? Klarar ej av att bli så fruktansvärt nervös och misslyckas pga det när jag kör fläckfritt annars. Kan området (farsta!) utantill också.
(och kom inte och säg att nervositeten beror på att jag egentligen inte riktigt ”kan”. )