Start > Körkortsforum > Godkänd skrivning idag

Godkänd skrivning idag

Gäst 2015-05-08 04:23 ! Citera #
Jossan-88
Sådär ska du ju inte sitta och tänka, sitta där och tycka synd om dig själv. Alla har ju rätt att bli sjuka, men givetvis så är det tråkigt att det drabbar din uppkörning. Men sånt är livet, bara att acceptera det, finns ändå inget du kan göra åt saken. Vart var det du skulle köra upp? Läste att du skulle köra på okänd ort.. Och gällande giltighetstiden så har du ju 2 månader på dig att klara bägge proven, och det har ju än så länge bara gått 3 veckor. Så du har fortfarande 5 veckor kvar innan tiden går ut. Och om man får komma med ett tips nu så är det att du ska köra mycket privat under tiden du väntar på en uppkörningstid, det är bara bra att hålla igång allt medans det är färskt i minnet. Och till sist så skulle tipsa dig om att försöka hitta uppkörningstid på en ort där du känner dig mer hemma. Det dummaste man kan göra är att välja en uppkörning på en ort man aldrig har varit i tidigare. Då måste du dels hinna lära dig hur den orten ser ut och fungerar, samtidigt som du ska börja ladda för din uppkörning, inte direkt optimalt enligt mig!
Men jag önskar dig all lycka till!

Finns inga tider på den orten jag vill köra på inom de 5 veckorna jag ”måste” köra upp på. Jag är bara allmänt irriterad för att allt skiter sig för mig, har samtidigt högskolestudier som tar på krafterna. Jag har bokat fem tider hos trafikverket, tre gånger har jag blivit uppringd och väckt på morgonen och blivit erbjuden en ny tid antingen en vecka senare eller lite senare på dagen med en annan inspektör. 3 av 5 alltså, mer än hälften av gångerna, tycker bara det är kasst. Alla har väl rätt att vara sjuka någon gång, men det ska självklart drabba mig, trafikverket känns värre än ett dagis för mig. Jag hade säkert suttit med körkortet idag om jag hade fått köra, men istället sitter man här med ännu mer tidspress.

Orten är för övrigt Mora, blir där nästa onsdag om inte jag blir uppringd på morgonen vill säga. Jag vet ju iofs lite hur Mora ser ut, man har åkt igenom där ett par gånger, men samtidigt kan man ju få en helt annan rutt att köra.

Usch, känner mig negativ, men man är väl sådan när man är trött på allt också. Men förhoppningsvis har man väl kortet i handen snart ändå!
Gäst 2015-05-08 08:21 ! Citera #
Haha samma grej hände mig typ.

Besök 1 hos Trafikverket: På min bekräftelse stod det att det var i en stad, medan bokningen i själva verket låg i en annan (väldigt närliggande) stad. Fick åka mellan de två trafikverken, skitstressad, och köra upp i den andra staden. Kuggade.

Besök 2 hos Trafikverket: Skulle köra upp på måndagen enligt bokning från körskolan. Den här gången fick jag ingen bekräftelse för att jag nyss hade flyttat och mycket av våran post kom sent. Visade sig att jag egentligen skulle köra upp på fredagen, fick alltså åka hem igen.

På torsdag eftermiddag ringde min körskola och informerade om att inspektören var sjuk och att jag hade fått en ny tid en vecka senare.

Besök 3 hos trafikverket: Denna gången fanns det en tid till mig i alla fall, men kuggade.

Besök 4 hos trafikverket (efter att ha behövt göra om teoriprovet en gång): den här gången stämde tiden igen och jag klarade tillslut det där förbannade körkortet, haha.

Ge inte upp! När man väl klarar det är man så jävla nöjd med att man tagit sig igenom det. På slutet hade jag varken lust eller motivation, bara massa envishet. Lycka till!
Jossan-88 2015-05-08 15:56 ! Citera #
Gäst
Jossan-88
Sådär ska du ju inte sitta och tänka, sitta där och tycka synd om dig själv. Alla har ju rätt att bli sjuka, men givetvis så är det tråkigt att det drabbar din uppkörning. Men sånt är livet, bara att acceptera det, finns ändå inget du kan göra åt saken. Vart var det du skulle köra upp? Läste att du skulle köra på okänd ort.. Och gällande giltighetstiden så har du ju 2 månader på dig att klara bägge proven, och det har ju än så länge bara gått 3 veckor. Så du har fortfarande 5 veckor kvar innan tiden går ut. Och om man får komma med ett tips nu så är det att du ska köra mycket privat under tiden du väntar på en uppkörningstid, det är bara bra att hålla igång allt medans det är färskt i minnet. Och till sist så skulle tipsa dig om att försöka hitta uppkörningstid på en ort där du känner dig mer hemma. Det dummaste man kan göra är att välja en uppkörning på en ort man aldrig har varit i tidigare. Då måste du dels hinna lära dig hur den orten ser ut och fungerar, samtidigt som du ska börja ladda för din uppkörning, inte direkt optimalt enligt mig!
Men jag önskar dig all lycka till!

Finns inga tider på den orten jag vill köra på inom de 5 veckorna jag ”måste” köra upp på. Jag är bara allmänt irriterad för att allt skiter sig för mig, har samtidigt högskolestudier som tar på krafterna. Jag har bokat fem tider hos trafikverket, tre gånger har jag blivit uppringd och väckt på morgonen och blivit erbjuden en ny tid antingen en vecka senare eller lite senare på dagen med en annan inspektör. 3 av 5 alltså, mer än hälften av gångerna, tycker bara det är kasst. Alla har väl rätt att vara sjuka någon gång, men det ska självklart drabba mig, trafikverket känns värre än ett dagis för mig. Jag hade säkert suttit med körkortet idag om jag hade fått köra, men istället sitter man här med ännu mer tidspress.

Orten är för övrigt Mora, blir där nästa onsdag om inte jag blir uppringd på morgonen vill säga. Jag vet ju iofs lite hur Mora ser ut, man har åkt igenom där ett par gånger, men samtidigt kan man ju få en helt annan rutt att köra.

Usch, känner mig negativ, men man är väl sådan när man är trött på allt också. Men förhoppningsvis har man väl kortet i handen snart ändå!

Visst har du haft en massa otur som har råkat ut för detta, men just nu är det högtryck på trafikverket eftersom ALLA vill köra upp och få sina körkort innan sommaren. Så det är nog därför som det inte finns några tider för dig att få på den orten som du allra mest skulle vilja ha. Men du kan kolla dagligen för att se om dom har fått in någon avbokning, men då måste du vara beredd på att kunna köra samma dag som du ringer. Kan även förstå din frustration med tanke på att även har högskolestudier att tänka på, men det gäller ju att prioritera rätt bara och har en bra planering så fixar du bägge två lekande lätt. Jag hade också studier samt extra jobb att sköta under tiden jag tog mitt körkort, men efter mycket planerande så gick det att kombinera allt tre på ett ganska smärtfritt sett :)
Önskar dig all lycka till! :)
Gäst 2015-05-12 23:30 ! Citera #
Gäst

Fortsätter min resa till körkortet här:

Ungefär 01:30 natten till idag, tisdag, så gick jag in på trafikverkets hemsida och såg att en tid i Malung fanns 11:30 samma dygn som alltså var 10 timmar senare. Skulle egentligen ha uppkörningen imorgon i Mora som jag skrivit i citatet ovan, men jag avbokade och bokade istället Malung och gick och la mig med detsamma.

Hade samma lärare som på första uppkörningen men han kände inte igen mig som tur var, så jag tänkte inte mer på det utan körde på och gjorde mitt bästa. Ångrar inte mitt val mitt i natten, kommer hem med ett godkänt körprov och familjen tror att jag ska köra upp dagen därpå. Fantastiskt och överraska dem med ett körkort dagen innan min tänkta uppkörning.

Nu är det bara fortsätta utvecklas genom att köra mer, extremt skön känsla att inte ha någon bredvid sig i bilen också! Nu väntar man bara på det fysiska beviset på körkortet om kommer i veckan hoppas jag :D
Jossan-88 2015-05-13 10:29 ! Citera #
Gäst
Gäst

Fortsätter min resa till körkortet här:

Ungefär 01:30 natten till idag, tisdag, så gick jag in på trafikverkets hemsida och såg att en tid i Malung fanns 11:30 samma dygn som alltså var 10 timmar senare. Skulle egentligen ha uppkörningen imorgon i Mora som jag skrivit i citatet ovan, men jag avbokade och bokade istället Malung och gick och la mig med detsamma.

Hade samma lärare som på första uppkörningen men han kände inte igen mig som tur var, så jag tänkte inte mer på det utan körde på och gjorde mitt bästa. Ångrar inte mitt val mitt i natten, kommer hem med ett godkänt körprov och familjen tror att jag ska köra upp dagen därpå. Fantastiskt och överraska dem med ett körkort dagen innan min tänkta uppkörning.

Nu är det bara fortsätta utvecklas genom att köra mer, extremt skön känsla att inte ha någon bredvid sig i bilen också! Nu väntar man bara på det fysiska beviset på körkortet om kommer i veckan hoppas jag :D

Gud vad roligt! :D
Stort grattis, så det lönade sig att kolla avbokningar i alla fall :)
Ditt körkort kommer du nog inte hinna få denna vecka eftersom det är röd dag imorgon(Kristi Himmelsfärd), men det bör komma i början av nästa vecka :)
Gäst 2015-05-13 14:17 ! Citera #
Jossan-88
Gud vad roligt! :D
Stort grattis, så det lönade sig att kolla avbokningar i alla fall :)
Ditt körkort kommer du nog inte hinna få denna vecka eftersom det är röd dag imorgon(Kristi Himmelsfärd), men det bör komma i början av nästa vecka :)

Tack så hemskt mycket! Det lönade sig verkligen och jag är hur nöjd som helst över att jag tog Malung över Mora! Du har rätt, tänkte inte alls på de röda dagarna, men då får jag väl vänta tills nästa vecka. :)
Gäst 2015-05-19 03:49 ! Citera #
Nu har även jag fått körkortet skam den som ger sig ;)

Kugga första teorin klarade uppkörningen på första försöket. Sen kuggade jag igen fick 48, 48 båda gångerna :( men nu idag fick jag 52;)))))))))! Mina ben kändes som spagetti efteråt kunde knappt gå var så chockad o glad o luckan var total :)))
Gäst 2015-05-19 03:50 ! Citera #
Tredje gången gilt liksom :))
Tom 2015-05-26 11:51 ! Citera #
Grattis... den 12e är det min tur! tycker det är på tiden att få körkort snart 40 bast i nov =)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest