Jossan-88
Sådär ska du ju inte sitta och tänka, sitta där och tycka synd om dig själv. Alla har ju rätt att bli sjuka, men givetvis så är det tråkigt att det drabbar din uppkörning. Men sånt är livet, bara att acceptera det, finns ändå inget du kan göra åt saken. Vart var det du skulle köra upp? Läste att du skulle köra på okänd ort.. Och gällande giltighetstiden så har du ju 2 månader på dig att klara bägge proven, och det har ju än så länge bara gått 3 veckor. Så du har fortfarande 5 veckor kvar innan tiden går ut. Och om man får komma med ett tips nu så är det att du ska köra mycket privat under tiden du väntar på en uppkörningstid, det är bara bra att hålla igång allt medans det är färskt i minnet. Och till sist så skulle tipsa dig om att försöka hitta uppkörningstid på en ort där du känner dig mer hemma. Det dummaste man kan göra är att välja en uppkörning på en ort man aldrig har varit i tidigare. Då måste du dels hinna lära dig hur den orten ser ut och fungerar, samtidigt som du ska börja ladda för din uppkörning, inte direkt optimalt enligt mig! Men jag önskar dig all lycka till!
Finns inga tider på den orten jag vill köra på inom de 5 veckorna jag ”måste” köra upp på. Jag är bara allmänt irriterad för att allt skiter sig för mig, har samtidigt högskolestudier som tar på krafterna. Jag har bokat fem tider hos trafikverket, tre gånger har jag blivit uppringd och väckt på morgonen och blivit erbjuden en ny tid antingen en vecka senare eller lite senare på dagen med en annan inspektör. 3 av 5 alltså, mer än hälften av gångerna, tycker bara det är kasst. Alla har väl rätt att vara sjuka någon gång, men det ska självklart drabba mig, trafikverket känns värre än ett dagis för mig. Jag hade säkert suttit med körkortet idag om jag hade fått köra, men istället sitter man här med ännu mer tidspress.
Orten är för övrigt Mora, blir där nästa onsdag om inte jag blir uppringd på morgonen vill säga. Jag vet ju iofs lite hur Mora ser ut, man har åkt igenom där ett par gånger, men samtidigt kan man ju få en helt annan rutt att köra.
Usch, känner mig negativ, men man är väl sådan när man är trött på allt också. Men förhoppningsvis har man väl kortet i handen snart ändå!