Start > Körkortsforum > Godkänd skrivning idag

Godkänd skrivning idag

Gäst 2015-05-02 23:23 ! Citera #
Kuggade på teorin i måndags :x . har övat teorin på elevcentralen men frågorna där var inte alls formulerade på samma sätt som på provet på trafikverket. Har uppkörning på måndag och kan inte säga annat än jag är super nervös. kommer boka nytt teoriprov efter de men en liten fundering har jag när jag läser i forumet och det är att ni som pluggat teorin här och blivit godkända har ni haft medlemskap på sidan?
Gäst 2015-05-03 00:29 ! Citera #
Gäst
kuggade på teorin i måndags :x . har övat teorin på elevcentralen men frågorna där var inte alls formulerade på samma sätt som på provet på trafikverket. Har uppkörning på måndag och kan inte säga annat än jag är super nervös. kommer boka nytt teoriprov efter de men en liten fundering har jag när jag läser i forumet och det är att ni som pluggat teorin här och blivit godkända har ni haft medlemskap på sidan?

Det verkar som du inte har lärt dig VAD dom frågar efter i frågan du har fått. Kan du förstå innebörden med en fråga så spelar det ingen roll hur den är formulerad, då hade du svarat rätt ändå. Plugga extra mycket med körkortsboken och gör noteringar tills din nästa skrivning!
Ja jag betalade medlemskap härinne 2 gånger för att komma åt alla 1000 frågorna, sedan läste jag i körkortsboken. Klarade teorin och uppkörningen på första försöket :)
Gäst 2015-05-04 09:42 ! Citera #
Godkänd 52/65 är i himlen
Gäst 2015-05-04 22:15 ! Citera #
Gjorde mitt teoriprov idag fick bara 48 :o :o har uppkörning imrn e ej nervös men dock omotiverad hur ska jag göra?
Gäst 2015-05-04 22:51 ! Citera #
Hahaha exakt samma, är så omotiverad och
rädd, vill bara klara det nu...kommer dö annars
Gäst 2015-05-05 10:44 ! Citera #
Det låter som ni båda har pluggat alldeles för dåligt, och jag är ledsen men ni får faktiskt skylla er själva!
Teorin är inte så jäkla svår om man bara pluggar inför den, som man bäddar får man ligga, så detta bevisar att det inte finns några genvägar till att få körkortet...
Lycka till med uppkörningen, sedan är det bara att sätta dig och läsa på inför ditt andra försök på teorin, läs mycket och ofta. Och använd körkortsboken! Där står allt som kan komma på teoriprovet..
Gäst 2015-05-05 20:31 ! Citera #
Nu har jag klarat uppkorningen :))))) :D :D :D bara teori nu
Gäst 2015-05-06 02:24 ! Citera #
Jag har klarat teorin sen 3 veckor tillbaka, sitter här och ska ha min uppkörning om ganska exakt 12 timmar, redan kuggat två och ska nu köra på okänd ort. Helt omotiverad och vill bara ha kortet i min hand, men tydligen ska det inget gå min väg :(

För övrigt var min första uppkörning en sån jag trodde att jag klarade, skulle träna på ”blicken”, gick hur bra som helst. Andra gången mådde jag illa och ville få det gjort, gjorde ett x antal misstag. Första borde varit godkänd, men andra förstår jag. Tredje gången gillt hoppas jag på nu!
Gäst 2015-05-07 02:25 ! Citera #
Gäst
Jag har klarat teorin sen 3 veckor tillbaka, sitter här och ska ha min uppkörning om ganska exakt 12 timmar, redan kuggat två och ska nu köra på okänd ort. Helt omotiverad och vill bara ha kortet i min hand, men tydligen ska det inget gå min väg :(

För övrigt var min första uppkörning en sån jag trodde att jag klarade, skulle träna på ”blicken”, gick hur bra som helst. Andra gången mådde jag illa och ville få det gjort, gjorde ett x antal misstag. Första borde varit godkänd, men andra förstår jag. Tredje gången gillt hoppas jag på nu!

Dygnet senare sitter man här, sjuk inspektör och inställd uppkörning, ytterligare en veckas väntan. Kommer jag ens klara innan gällande-tiden för teoriprovet går ut? Känns så tråkigt att två utav tre uppkörningar har varit sjuka inspektörer, ena fick köras med vikarie, den som jag trodde att jag klarade... och dagens(gårdagens) uppkörning blev inställd och uppskjuten. Ingenting går min väg, som jag skrev tidigare. :cry:
Jossan-88 2015-05-07 10:56 ! Citera #
Gäst
Gäst

Dygnet senare sitter man här, sjuk inspektör och inställd uppkörning, ytterligare en veckas väntan. Kommer jag ens klara innan gällande-tiden för teoriprovet går ut? Känns så tråkigt att två utav tre uppkörningar har varit sjuka inspektörer, ena fick köras med vikarie, den som jag trodde att jag klarade... och dagens(gårdagens) uppkörning blev inställd och uppskjuten. Ingenting går min väg, som jag skrev tidigare. :cry:

Sådär ska du ju inte sitta och tänka, sitta där och tycka synd om dig själv. Alla har ju rätt att bli sjuka, men givetvis så är det tråkigt att det drabbar din uppkörning. Men sånt är livet, bara att acceptera det, finns ändå inget du kan göra åt saken. Vart var det du skulle köra upp? Läste att du skulle köra på okänd ort.. Och gällande giltighetstiden så har du ju 2 månader på dig att klara bägge proven, och det har ju än så länge bara gått 3 veckor. Så du har fortfarande 5 veckor kvar innan tiden går ut. Och om man får komma med ett tips nu så är det att du ska köra mycket privat under tiden du väntar på en uppkörningstid, det är bara bra att hålla igång allt medans det är färskt i minnet. Och till sist så skulle tipsa dig om att försöka hitta uppkörningstid på en ort där du känner dig mer hemma. Det dummaste man kan göra är att välja en uppkörning på en ort man aldrig har varit i tidigare. Då måste du dels hinna lära dig hur den orten ser ut och fungerar, samtidigt som du ska börja ladda för din uppkörning, inte direkt optimalt enligt mig!
Men jag önskar dig all lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov