Jag har klarat teorin sen 3 veckor tillbaka, sitter här och ska ha min uppkörning om ganska exakt 12 timmar, redan kuggat två och ska nu köra på okänd ort. Helt omotiverad och vill bara ha kortet i min hand, men tydligen ska det inget gå min väg
För övrigt var min första uppkörning en sån jag trodde att jag klarade, skulle träna på ”blicken”, gick hur bra som helst. Andra gången mådde jag illa och ville få det gjort, gjorde ett x antal misstag. Första borde varit godkänd, men andra förstår jag. Tredje gången gillt hoppas jag på nu!
Dygnet senare sitter man här, sjuk inspektör och inställd uppkörning, ytterligare en veckas väntan. Kommer jag ens klara innan gällande-tiden för teoriprovet går ut? Känns så tråkigt att två utav tre uppkörningar har varit sjuka inspektörer, ena fick köras med vikarie, den som jag trodde att jag klarade... och dagens(gårdagens) uppkörning blev inställd och uppskjuten. Ingenting går min väg, som jag skrev tidigare.
Sådär ska du ju inte sitta och tänka, sitta där och tycka synd om dig själv. Alla har ju rätt att bli sjuka, men givetvis så är det tråkigt att det drabbar din uppkörning. Men sånt är livet, bara att acceptera det, finns ändå inget du kan göra åt saken. Vart var det du skulle köra upp? Läste att du skulle köra på okänd ort.. Och gällande giltighetstiden så har du ju 2 månader på dig att klara bägge proven, och det har ju än så länge bara gått 3 veckor. Så du har fortfarande 5 veckor kvar innan tiden går ut. Och om man får komma med ett tips nu så är det att du ska köra mycket privat under tiden du väntar på en uppkörningstid, det är bara bra att hålla igång allt medans det är färskt i minnet. Och till sist så skulle tipsa dig om att försöka hitta uppkörningstid på en ort där du känner dig mer hemma. Det dummaste man kan göra är att välja en uppkörning på en ort man aldrig har varit i tidigare. Då måste du dels hinna lära dig hur den orten ser ut och fungerar, samtidigt som du ska börja ladda för din uppkörning, inte direkt optimalt enligt mig!
Men jag önskar dig all lycka till!