Hej!
jag kuggade min uppkörning igår (körde min bilskolas bil) och kuggade på småsaker. min körskola ville inte låta mig köra upp med dom förrän om en månad, tydligen gör de så med alla. (låter det dock inte konstigt?) tyvärr så har jag lite mer bråttom än så, har nämligen gått en typ intensivkurs på min skola pga ska flytta 1 maj! Men min körskola vill alltså inte låta mig använda deras bil i uppkörningen förrän 8 maj... jag tänkte köra upp om en - två veckor igen kanske, men de var stenhårda - med oss får du inte köra upp förrän 8 maj!
Vad har ni för erfarenheter av tarfikverkets bil? lättkörd? snäll? Är van vid att köra olika bilar då min skola har 3 olika märken jag använt...
tänker mest, säkerhetskontrollen.. utsidan ser ju relativt likt ut (däck, batteri osv) såklart men insidan.. om jag hade hyrt en bil hade jag tagit första minutrarna till att kanske läsa instruktionsboken och kolla upp var alla olika spakar och knappar för lysen sitter, tar de hänsyn till sånna saker? men även att man inte ”känner” bilen, iallafall första metrarna..
behöver alla tips/hjälp jag kan få!!!