Start > Körkortsforum > Uppkörning i Mariestad!

Uppkörning i Mariestad!

Gäst 2015-04-04 10:16 ! Citera #
Hej! Nästa onsdag har jag min tredje uppkörning på två veckor. Den är i Mariestad, där jag bara har varit en gång innan. Har ni några tips på vad jag ska tänka på? Rent allmänt och utifrån staden Mariestad?

Första gången jag körde upp, i tisdags, var jag så nervös att jag körde sämre än någonsin så jag förstår helt och hållet att jag blev kuggad.

Andra gången, dagen efter, blev jag kuggad på att jag råkade blinka ut lite för tidigt i en cirkulationsplats när jag skulle köra rakt fram, för att jag vid en järnvägskorsning saktade ner men inte kollade noga åt båda sidor, att jag inte placerade mig till vänster vid vänstersväng på enkelriktad gata och att jag missade att se en 50-skylt och därför valde att köra 30 för säkerhets skull (tänkte att det hade varit värre att köra 50 ifall det hade varit 30 så jag valde att köra i lägre fart). Körde i övrigt helt perfekt och var inte ett dugg nervös!

Jag förstår som sagt att jag blev kuggad men andra gången kändes det lite surt då jag var så nöjd med min körning i övrigt.

Hur som helst, tips och annat jag bör tänka på på onsdag?
Gäst 2015-04-04 15:31 ! Citera #
Denna fråga dyker upp jämt och ständigt i det här forumet. Svaren finns därför på flertalet ställen här, i övrigt går inte att ge något specifikt svar annat än att du förstås inte ska göra om de fel du gjorde på din senaste uppkörning.
Jossan-88 2015-04-04 22:55 ! Citera #
Gäst
Denna fråga dyker upp jämt och ständigt i det här forumet. Svaren finns därför på flertalet ställen här, i övrigt går inte att ge något specifikt svar annat än att du förstås inte ska göra om de fel du gjorde på din senaste uppkörning.


Jag håller med, börjar bli lite trött på alla ”vart-är-det-lättast-att-köra-upp” frågor...
Kan man köra bil så har inte staden eller orten inte någon betydelse, känner man att man inte vill köra upp i sin egen hemstad för att den är för stor, så tycker inte jag att man ska köra upp alls!! För hur kommer de då gå när man kommer hem och har klarat sin uppkörning i en mindre stad/ort och inte vågar köra i sin hemstad?
Och vill ni trots allt veta hur det är i en annan stad/ort, så åk dit och kolla. En stad/ort är olika från dag till dag beroende på trafikmängden...
Gäst 2015-04-05 16:59 ! Citera #
Då jag redan har bokat min uppkörning i Mariestad så är inte min fråga om det är lätt att köra upp i staden eller inte. Jag frågade efter tips rent allmänt och eventuellt utifrån staden jag har valt att köra upp i. Jag har inte valt bort staden jag själv bor i för att den är för stor, utan den är faktiskt till och med mindre. Anledningen till att jag kommer att köra upp i Mariestad är för att det är där jag hittade en bra tid som inte ligger för långt fram i tiden.

Jag uppskattar att ni tagit er tiden att kommentera, men helst av allt skulle jag vilja ha svar på mina frågor istället för att ni delar med er av era åsikter på mina funderingar och vad ni tycker att man borde fråga i forumet.
Gäst 2015-04-05 17:00 ! Citera #
Gäst
Denna fråga dyker upp jämt och ständigt i det här forumet. Svaren finns därför på flertalet ställen här, i övrigt går inte att ge något specifikt svar annat än att du förstås inte ska göra om de fel du gjorde på din senaste uppkörning.


Haha ja men det ska jag försöka att inte göra. Tack för ditt svar! :)
Gäst 2015-04-08 15:44 ! Citera #
Klarade det! Woho! :D
Gäst 2015-04-08 18:36 ! Citera #
Grattis :D
Gäst 2015-04-09 20:27 ! Citera #
Gäst
Grattis :D


Så himla trist att ni två tidigare är så otrevliga. Ni behöver inte hänga i det här forumet, men ser att ni gör det ganska mycket och då tycker jag att ni måste kunna stå ut med oroliga soon to be-körare, istället för att vara sådär otrevliga! Det är inte lätt attta körkort/veta att uppkörningen närmar sig, man är orolig och har många många frågor om precis allt. Då är det skitsegt att bli tillsagd sådär. Om ni inte vill hjälpa - var tysta.


Gäst, grattis till körkortet!!!! :D
Gäst 2015-04-09 20:51 ! Citera #
Gäst


Så himla trist att ni två tidigare är så otrevliga. Ni behöver inte hänga i det här forumet, men ser att ni gör det ganska mycket och då tycker jag att ni måste kunna stå ut med oroliga soon to be-körare, istället för att vara sådär otrevliga! Det är inte lätt attta körkort/veta att uppkörningen närmar sig, man är orolig och har många många frågor om precis allt. Då är det skitsegt att bli tillsagd sådär. Om ni inte vill hjälpa - var tysta.


Gäst, grattis till körkortet!!!! :D


Du verkar inte hänga här speciellt ofta för Jossan har hjälpt MASSOR med folk, och dessa fråga om hur det är att köra i en viss stad dyker upp HELA tiden, så orkar man att leta lite i forumet så finns svaret från andra som har frågat..
Men ett stort grattis till dig som klarade körkortet! :)
Gäst 2015-04-10 09:00 ! Citera #
”Ser er ofta i forumet” ok, för det finns ju många som går under aliaset ”gäst” men men! sen är det som kommentaren innan skriver, vi skriver inte så för att vara elaka, men vissa frågor finns som sagt upprepade överallt i forumet, då är det väl perfekt att utnyttja de kommentarer folk faktiskt lagt ner mkt tid på att svara..? Anser jag iaf.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo