Start > Körkortsforum > Är så rädd att förlora kortet …

Är så rädd att förlora kortet att jag inte vågar köra

Gäst 2015-03-31 17:43 ! Citera #
Hej

Jag vet att det låter fånigt, men på riktigt är det så ! Jag gör fan inte om allt igen om jag förlorar det under prövotiden !
Är det någon som känner igen sig? :?
Gäst 2015-04-16 22:35 ! Citera #
Är du rädd för att bli av med kortet för minsta lilla fel du riskerar att göra eller? du bedöms lika som en som har haft körkortet i 40år enda skillnaden är att du måste ta om kortet om du förlorar det vid t.ex: en fortkörning till skillnad mot den med körkort utan prövotid som får tillbaka kortet om spärrtiden är 12månader eller mindre..

Ut och kör det är när kortet är nytt som man behöver öva mycket på egen hand och bara köra runt. Jag tror att jag körde säkert 300mil första månaden jag hade körkortet bara för att då kunde jag åka som jag ville plus att man övar upp kunskap/rutiner med när man är ute och kör mycket. Hälsningar från en som har haft körkort i 8 år snart..
Gäst 2015-04-17 10:10 ! Citera #
Det enda som kan hjälpa dig är att du kör mycket, för om du är så pass rädd för att göra misstag så kommer du att göra misstag bara för att du tänker alldeles för mycket..
Sedan undrar man ju varför du skaffade körkort om du ändå inte kommer ha användning för det?
Då har du ju betalat för nått helt i onödan i alla fall :)
Så hoppa in i bilen och kör, behöver inte vara långa sträckor i början, för du behöver få mycket körerfarenhet, och det kan man bara få genom att man kör bil mycket och ofta Ju mer du kör ju mer kommer din osäkerhet och rädsla att försvinna :)
Gäst 2015-04-28 17:32 ! Citera #
Det är sant det ni skriver och jag vill ju inte ha slitit med kortet i onödan, jag älskar att köra bil och tycker att det är kul ! Så nu är jag ute och kör hur mkt som helst och det går såå bra. Snart haft körkort 1 år :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov