Jag har snart haft körkort 1 år, men vägen till körkort var inte smärtfri.
Jag har endast kört med trafikskola - bra men dyrt!
Jag kuggade 2 gånger i Farsta
Första ggn kuggade jag för jag körde fel och inspektören ansåg att det inte var någon miljövänlig körning då jag fick vända tillbaka. Ett litet men kostsam miss - Så kör inte fel på uppkörningen !
Andra gången kuggade jag för jag gjorde en fruktansvärt dålig vändning - runt en påbuds stolpe som tydligen inte var okej. Kan skratta åt det nu, för det är en sådan ”fuling” man gör när man har körkort i typ flera år inte på en uppkörning
+ jag koncentrerade mig mer på att jag skulle stanna OM det kom en bil från höger än att vara uppmärksam på trafikanter som ville gå över det obevakade övergångsstället så inspektören fick ingripa. Hade han gett mig körkort den dagen hade han gjort tjänstefel !
Tredje (gillt) körde jag för första gången upp som privatist (!) och jag klarade det, galant Jag kommer ihåg att mitt körkortstillstånd skulle gå ut om 1 vecka och mitt teoriprov gå ut om 2 veckor. Istället för att nojja mig över det så tänkte jag bara: Det får gå det som det!
Jag gjorde t.om. en omkörning på motorvägen på uppkörningen (som jag har hört att man inte ska göra då det är lätt att bli kuggad på det men jag ansåg att det krävdes och gjorde det ändå) Efteråt fick jag veta att inspektören ansåg jag gjorde det perfekt och att jag körde självständigt
Till saken hör att det tar tid att ta ett körkort och det är en STOR press att köra bra JUST DÅ och bevisa att man FÖRTJÄNAR det kortet !
Jag hade också flyt. Jag körde upp 3 gånger och behövde inte göra om teorin.
Men lycka till alla som kör upp. Ni klarar det !