Start > Körkortsforum > Behöver era råd

Behöver era råd

Gäst 2015-03-29 17:37 ! Citera #
Hej alla :)

Nu har jag bestämt mig för att äntligen ta detta körkort. Mitt problem är min rädsla. Jag fattar inte egentligen varför jag känner mig så himla nervös o osäker kring detta, är ju inte sån annars :/ men det e ngt läskigt med att köra o vara ute bland andra bilar. Jag har testat kanske nångång att köra med farsan (alltså på ngn parkeringsplats m.m) men så fort jag lyckats få motorstopp har jag bara gett upp. Jag får inte till det där.

Hur gick/går det för er? har ni tips på vad jag borde tänka på eller inte bry mig om? har ni tips på bra körskolor? (Stockholm) min dröm vore ju om det fanns ngn trafikskola som kör där det inte är så mkt trafik o att uppkörningen också är där :lol: Jo jag vet att man förr eller senare kommer vara tvungen att köra i trafikerade områden, men tänkte bara tills denna jäkla nervositet släpper..

tack på förhand guys!
Gäst 2015-09-26 17:16 ! Citera #
Några snabba,

* kör automatbil i början (inga motorstopp, mkt lättare).
* kör inte mitt i Stockholm city, även erfarna förare får panik där! ;)
Gäst igen 2015-09-28 15:21 ! Citera #
För att förtydliga, ta inte körkort med automatvillkor, utan det jag menar är att börja med automat tills du känner dig säkrare och kan börja med växel.
Hobbymek. 2015-09-29 19:34 ! Citera #
Instämmer med föregående talare. Jag kör INTE i Stockholm. Punkt slut. Blir tåget om jag ska dit av någon anledning.. ;)
damian 2015-09-30 17:23 ! Citera #
Hej, manuellt bil och träna på villaområde först sen mötorväg, landsväg, parkering/backning , körde 2veckor gick på förarprov och blev på G, svårt är teori, fattar ingenting. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor