Start > Körkortsforum > Motorbromsa

Motorbromsa

Gäst 2015-03-28 23:54 ! Citera #
En sak jag undrar som övningkör privat, är att min kompis som har tagit körkort för 2 år sedan har sakt att man ska motorbromsa för d bra för miljön. Men min handledare säger att d gör man endast på vintern. Jag undrar vad stämmer igentligen?? :? 8-)

mvh//
inspektörn 2015-03-29 07:19 ! Citera #
Vad har årstiden med motorbromsning att göra?
Jossan-88 2015-03-29 19:34 ! Citera #
Man ska alltid motorbromsa oavsett årstiden :D
Ultima81 2015-03-30 12:17 ! Citera #
Asg! :D vad e det för handledare du har egentligen.. Den personen behöver nog läsa om sin teori :o

Motorbromsning har med miljön att göra oavsett årstid! Motorbromsa = lätta på gasen istället för att bromsa vilket i sin tur gör att man många gånger ”beroende på situation såklart” slipper bromsa som till sist är bättre för miljön! :)
Gäst 2015-03-30 16:57 ! Citera #
Ultima81
Asg! :D vad e det för handledare du har egentligen.. Den personen behöver nog läsa om sin teori :o

Motorbromsning har med miljön att göra oavsett årstid! Motorbromsa = lätta på gasen istället för att bromsa vilket i sin tur gör att man många gånger ”beroende på situation såklart” slipper bromsa som till sist är bättre för miljön! :)

Dessutom är det bättre för plånboken då man sparar bränsle :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest