mvh//
Körkortonline > Körkortsforum > Motorbromsa
Motorbromsa
En sak jag undrar som övningkör privat, är att min kompis som har tagit körkort för 2 år sedan har sakt att man ska motorbromsa för d bra för miljön. Men min handledare säger att d gör man endast på vintern. Jag undrar vad stämmer igentligen??
mvh//
mvh//
Asg!
vad e det för handledare du har egentligen.. Den personen behöver nog läsa om sin teori
Motorbromsning har med miljön att göra oavsett årstid! Motorbromsa = lätta på gasen istället för att bromsa vilket i sin tur gör att man många gånger ”beroende på situation såklart” slipper bromsa som till sist är bättre för miljön!
Motorbromsning har med miljön att göra oavsett årstid! Motorbromsa = lätta på gasen istället för att bromsa vilket i sin tur gör att man många gånger ”beroende på situation såklart” slipper bromsa som till sist är bättre för miljön!
Ultima81
Asg! Motorbromsning har med miljön att göra oavsett årstid! Motorbromsa = lätta på gasen istället för att bromsa vilket i sin tur gör att man många gånger ”beroende på situation såklart” slipper bromsa som till sist är bättre för miljön!
Dessutom är det bättre för plånboken då man sparar bränsle